اليتيم Ch. 01

PUBLIC BETA

Note: You can change font size, font face, and turn on dark mode by clicking the "A" icon tab in the Story Info Box.

You can temporarily switch back to a Classic Literotica® experience during our ongoing public Beta testing. Please consider leaving feedback on issues you experience or suggest improvements.

Click here

ياسين: كله ف وقته خد وقتك

وجه هنا سليمان : أنا عرفت يا حمزه انك بتحب الزهور

حمزه: اه يا عمي

ياسين: خلاص قوم مع هيام تفرجكك المكان وقام حمزه مع هيام وهنا حمزه مكتش مركز مع الزهور كانت عينه مع هيام

هيام بكسوف: ع فكره الزهور مش ف وشي وأنا اسفه

حمزه: بس ملامحك احلا منها واسفه ع أي

هيام: علي ال حصل ف المطار وبعدين بطل كلامك ده

حمزه: أنا نسيت اصلا وفضلو يتكلموا لحد ما جت ريهام

ريهام: كلمي بابا يا هيام

هيام: حاضر ومشيت وحمزه ركز مع الظهور

ريهام: ع فكره أنا حبيتك من اول ما صلحتلي العربيه

حمزه: بصي يا انسه ريهام أنا لو وافقتك هبقي يخدعك

ريهام: ومتوفقش ليه

حمزه: لان قلبي اتخطف

ريهام: وال كانت معاك دلوقتي هي ال خطفته ما أنا هي يدوبك لون عنينا متغير

(هيام لون عنيها زي عيني و ريهام عنيها بني زي عيني اليمين)

حمزه: يا انسه ريهام القلب وما يريد بعد ازنك وسبها ومشي

ونروح عند كريمان في اوضتها وهي قاعده ع السرير

كريمان: يا سليمان اخيره ظهرت تاني ده أنا محبتش حد قدك وقربت من ياسين علشانك بس انت رفضتني علشان صاحبك بس أنا عمري ما نسيتك ولا نسيت حبك وبردو منستش القلم ال ادتهولي وهردهولك.........................................

وفضل بعدالفتره دي حمزه و هيام يتاقبلو وعرفها علي شيماء اخته والاتنين اتصاحبو علي بعض وحبوا بعض اوي وفي الفتره دي قرر حمزه انه يتجوز هيام وراح فاتح ابوه

كريمان: أنا مش موافقه

حمزه: ليه يا ماما

كريمان: علشان هتتجوز بنت خالتك

حمزه: بس ده مش هيحصل ابدا

كريمان: خلاص لا انت ابني ولا اعرفك

في النحيه التانيه عند هيام

ريهام: انتي ليه عايزه تتجوزيه

هيام: علشان بحبه وبيحبني

ريهام: بس أنا حبيته قبلك وانتي خدتيه مني أنا بكرهم

هيام: وأنا هفضل احبك ومش بأيدي قلوبنا اختارت بعضها

ريهام: لو اتجوزتيه هموت نفسي وهحملك موتي

هيام بخوف: اعقلي يا ريهام أنا مليش غيرك

ريهام: لازم تبعدي عنه لازم يتجوزني أنا

وبخوف وحب الاخت لاختها هيام: حاضر يا ريهام وسابتها وخرجت جرت ريهام علي التليفون ورفعت السماعه واتصلت

ريهام: أنا عملت زي ما قولتيلي حاضر هجيلك دلوقتي

وقفلت ونزلت راحت لمكان مهجور أول ما وصلت

كريمان: برافو عليكي يا ريهام

ريهام: أنا تحت امرك يا سيدتي لولا الطيف ال خلتيه يسكن جوايا مكنتش هبقي مميزه وكانت هتفضل ريهام اقوي مني

كريمان: ابوكي السبب هو ال ادها قوه نسله بيحبها اكتر منك

ريهام: أنا لازم افوز بحمزه مهما حصل

كريمان بخبث: اه طبعا بس لازم تتدربي علشان قوه الاطياف تزيد جواكي

ريهام: حاضر يا سيدتي

نروح لحمزه وهيام وهبقي بيتقابلوا ف معادهم

حمزه: اتاخرتي ليه

هيام: حمزه دي اخر مره تشوفني فيها

حمزه: ليه يا هيام

هيام لأني مبحبكش ولا بطيقك أنا كنت بردلك حركه المطار

حمزه: لدرجه دي كنت مغفل بس ده حقك اتمنالك السعاده يا هيام بعد ازنك وسبها ومشي وانهارت هيام ف مكانها وجت هنا شيماء: مالك يا هيام وحمزه مشي ليه

هيام: حكتلها ال حصل من اول ريهام لحد حمزه مشي غصب عني يا شيماء اوعي تعرفي حد مهما حصل

شيماء: حاضر يا هيام

بعدها بيومين حمزه راح لكريمان

حمزه: أنا موافق يا ماما اتجوز لمياء بنت خالتي

واتجوز حمزه لمياء رغم كرهو ليها و وجعه من هيام وبعدها لاحظ سليمان حزن بنته وعياطها المستمر وف الوقت ده ملقاش قدامه غير شيماء لانها بقت اقرب واحده لبنته وراح لها

سليمان: قوليلي يا شيماء هيام مالها

شيماء: مالها يا عمي مفيش

سليمان: يابنتي ابوس ايدك قوليلي

شيماء: بصراحه يا عمي وحكتله كل حاجه

سليمان: من يوم ما اتولدت وعرفنا ان جوها قوه ظلام وأنا عارف انها هتبقي سبب ف دمار الكل وخرج سليمان مش شايف قدامه وراح بيته وخد ريهام وراح بيها ملحق كان عامله جوه البيت وضربها بالقلم اول ما دخلوا

ريهام: طول عمرك بتكرهني بس أنا مبقتش البنت الضعيفه بتاعت زمان أنا معايا ال يحميني ونادت بصوت عالي يا سيدتي وهنا ظهرت كاريمان وحوليها هاله طيف سودا

كريمان: وحشتيني يا سولم سيب البنت

سليمان: ابعدي عنها وملكيش دعوه لحد امتا لازم ابعدك وقرب منها وهنا كريمان استحضرت اطياف بداءت تهاجم فيه

وسليمان كذلك بداء يعمل زيها وكانت اطياف النور والظلام في صراع مع بعض وهنا استغلت ريهام الصراع ده واتحكم فيها كرهاها والشر ال جواها وبداءت تطلع طيف من جواها وشكلته في شكل سيف وطعنت بيه سليمان في ضهره خرجته من صدره ريهام: خلاص موت بقا طول عمرك بتحبها هي بس خلاص هحرمك منها واحرمها منك ف نفس الوقت كانت كاريمان بتطعنه الطعنه التانيه جنب قلبه

كريمان: ودي علشان رفضتني زمان وأنا محدش حبك قدي بس رضيتلك القلم وحرقت قلب بنتك ودلوقتي موووت وبعدها اختفت كريمان وريهام بداءت تصوت وتعيط وتنادي ع هيام ومثلت انها دخلت لقت ابوها كده واتصلو بالبوليس وبعدها دفنوه ومن هنا بداءت رحله عذاب ريهام لهيام وكانت حبساها ديما لحد ما ريهام قدرت تهرب وتروح لشيماء وف يوم حمزه كان رايح يزور شيماء وقابل هيام هناك

حمزه: ازيك

هيام: كويسه وعيطت

حمزه بقلق: بتعيطي ليه يا هيام ف اي

هيام: أنا اسفه يا حمزه

حمزه: ششششش أنا لسه حبي ليكي زي ما هو

هيام: حتي بعد سنتين بعد ما اتجوزت وخلفت

حمزه: مفيش ف قلبي غيرك وحضنها وبعد كده قرر يتجوزها وفعلا اتجوزها وعاشوا احلا سنه مع بعض لحد ما جيت تولد

(هتولدني أنا 😂😂😂) نلاقي كريمان مع ريهام

كريمان: مفيش قدامنا حل دلوقتي غير دوامه الطيف

ريهام: وهنعملها ازاي

كريمان: لازم دمك ودمها ودمي

ريهام : ده سهل سبيها عليا ومشوا الاتنين

نروح لهيام وشيماء

هيام: خدي دول يا شيماء

شيماء: اي دول

هيام: دول امانه تبعتيهم مع طيف من اطيافك لحمزه وقت ما اكون ف خطر ومتستغربيش أنا عارف بقوتك وانا زيك بردو

شيماء: وليه مسعدتيش نفسك

هيام: مقدرتش اازي اختي وعيطت

وبعدها هيام دخلت المستشفي علشان تولد وبعد ما ولدت كانت نايمه من التعب ودخلت ريهام وقدرت تاخد ددمم من اختها واديته لكريمان ال قدرت تعمل هاله الطيف علي هيام

(وحصل زي ما حكالي عمي ربيع بالتفصيل) وهنا حمزه راح لابوه ياسين. حمزه: ارجوك يا بابا ساعدني

ياسين: حاضر يا حمزه بس متنساش العهد

حمزه: حاول معاها يا بابا

ياسين: حاضر يا حبيبي وبعدها طلع ياسين لكريمان

ياسين: يا كريمان سيبي الولد يعيش مع مراته

كريمان: لا يا ياسين ولو انت مصمم يبقي بشرط

ياسين: اي هو

كريمان: تطلقني الأول وبعدها اسيب هيام

ياسين: نعم مستيحل متنسيش اني ممكن انقد العهد لانك جيتي علي حد ف نسبك وده ضدد العهد

كريمان: وماله بس وقتها بردو هتطلقني وهبقي بعيد عنك

ياسين وهو بيمسكها وبيعيط: بس أنا مقدرش اعيش من غيرك أنا بعشقك وبعشق التراب ال بتمشي عليه

كريمان بدلع الافاعي: خلاص يبقي متدخلش وانا هفضل معاك

وفعلا سمع ياسين كلامها (صدق ال قال ومن الحب ما قتل) (وحصل ووصلت الرساله لابويا زي ما عمي قالي)وبعدها لقو هيام اختفت وال كانت خدتها ريهام

(عوده من الفلاش باك)

أنا طبعا منهار علي الارض وجويا غضب الدنيا كلها وغصب عني دموعي نزلت أنا: وامي فين دلوقتي ماتيت ومين ال قابلتها

العارف: لا موجوده احنا انقذناها هي وجدك سليمان وال قبلتها دي تبقي خالتك ريهام وجدتك ال خلتها تعمل كده و فضلت عايشه بره وبتتواصل مع ابوك علي انها هي امك وعلشان ابوك يضمن عدم ازيتها عمره ما فكر يروحلها وفضل السر مدفون بس إيار وعمتك كانوا عارفين ولازم تسامحهم لان دي اوامرنا

أنا: وهما فين دلوقتي

العارف: هتشوفهم بس لما تخرج من هنا لما تعدي تنصيبك وتستحقه جاهز

أنا: جاهز وهنا الملوك كلهم وقفوا والعارف شاور بايده وظهر زي حلبه عظيمه ولقيت ليل وقف قدامي وظهر ذئب تاني جنبه وكانت انثي ومره واحد حجمهم كبر اوي كانهم ديناصورات

العارف: اطلق كيانك واكسب المعركه وفعلا بداءت استجمع قوتي وظهر حواليا زي لبس الفرسان وكان كله عليه علامات ذئاب وحسيت بطاقه رهيبه وكمان ظهرت خوذه على شكل راس ذئب وبقيت علي دماغي وبداءت المعركه وطبعا كنت مفروم من اولها لحد ما العارف صرخ: ركز ع قوتك

وفعلا بداءت اركز لحد ما قدرت اسيطر عليهم واهزمهم

العارف: ادمج كيانك دلوقتي معاهم

وبداءت اجمع تركيزي وقوتي وفعلا هنا حسيت اني اقوي بكتير وظهر حوليا درع اكبر وكان لونه ابيض كانه دهب وفيه احجار لونها اسود وظهر ف ايدي سيف كانت ايده علي شكل راس ذئب

العارف: دلوقتي انت مين

أنا: انا المنتظر ملك الوادي الراعي الوحيد أنا المختااااار

وهنا طلع مني طاقه كبيره وبداءت احس فعلا بكياني الكامل

العارف: ارجع زي ما كنت وفعلا رجعت لوضعي العادي ولقيت ليل وليا (ده اسم الذئبه) بيجرو عليا وفضلو يمسحوا فيا

أنا: وبعدين اي ال هيحصل لقيت كل الملوك ومعاهم العارف بينحنولي وبيقولولي: مبارك لك يا ملك الوادي

أنا: دلوقتي لازم اعرف النبؤه

العارف: النبؤه بتقول انك هتكون اقوي ملوك النور وانت ال هتبقي اكبر متصدي للظلام وللعالم الآخر وهيبقي ف ايدك انك تقضي علي العالم الاخر كله وكمان عهد العالم المشترك هيكون بين ايديك

أنا: واي تاني مخبينه

العارف: انك لازم تتجوز بنت ملك العالم المشترك

هنا بقا أنا كنت ميت ع نفسي من الضحك

العارف: بتضحك علي اي يا ولد انت

أنا: لامؤخذه يا جدي ولا اقول يا عارف

العارف مبتسم: قول ال تحبه

أنا: ال انتو متعرفهوش اني كنت ناوي اتخاطر مع الملك شقير ويسمحلي اقابله علشان اطلب منه أيد إيار

شقير: وأنا موافق

أنا: بس ده ميمنعش اني هتجوز سلمي بنت عمتي بردو

العارف: بس سد قدامهم الأول دول هيصفوك

أنا: عيب عليك ده أنا طلعلك ولا انت مبتسدش

العارف وهو بيضربني ع دماغي: يلا يا حيوان علشان تخرج

وفعلا ظهر باب وخرجت منه لقيت باكر وواقف معاه اتنين

أنا: باكر أنا خرجت لقيت الاتنين لفو ولقيت امي قدامي

أنا: امي وجريت عليها واخيرا حسيت بحضنها كأني كنت بجري طول عمري واخيرا ارتحت

امي: سامحني يا علي كان غصب عني

أنا: مسامحك يا امي أنا مقدرش ازعل منك وبصيت علي الراجل ال معاها ده اكيد جدي سليمان صح

سليمان: صح يا حبيبي وحضني

أنا: دلوقتي يا امي لازم نرجع والحق يرجع لاصاحبه واعوضك عن كل ال شوفتيه وفعلا بداءت اركز علشان دي اول انتقال اعمله بعد التتويج وكان صعب لحد ما قدرت ارجع الاوضه في الدار بس من غير ما حد يحس...............................

////////////////////////////////////////

في قصر الطحاوي

كريمان ف اوضتها بتتخاطر مع ريهام

كريمان: ريهام ولا اقول هيام ولااقول الثعبان العظيم

ريهام: من حقك تقولي اي حاجه انتي سيدتي ولولاكي مكنتش هقدر اكتشف قوتي ودلوقتي المطلوب مني

كريمان: لازم تكملي تمثيلك وتيجي القصر وتلعبي ع حمزه

ريهام: وانتي هتسمحي ان ابنك يتازي ولمياء هتوافق

كريمان: يغور كل حاجه المهم العالم الآخر ينتصر والظلام يكسب والاهم رضا الملك سائيل وابنه شيرون ومتنسيش أن لمياء محاربه ظلام زينا يعني اهم حاجه عندها انتصارنا

ريهام: خلاص بكره هكون عندكم.....وانتهي التخاطر

//////////////////////////////

في مكتب ياسين

ياسين: أنا بعت لكل العائلات ال معانا في العهد وهعمل حفله بكره وناوي اخلي علي امين العهد

حمزه: و تفتكر يا بابا علي قدها

ياسين: ابنك المختار وهيتم تنصيبه قريب بس يظهر لأني بداءت اقلق عليه ( محدش يعرف نهائي اني اتنصبت خلاص)

حمزه: والعائلات هتوافق يا بابا

ياسين: متنساش ان العهد معانا واحنا النسل المشترك

حمزه: تمام يا بابا ومشي وبعدها ياسين مع نفسه

ياسين: أنا لازم افوق بقا واصلح كل حاجه

///////////////////////////////////////////

في شركات الطحاوي

سليم قاعد ومعاه صاحبه شاهين النمر ال علته من عائلات العهد

(عائلات العهد ال انتموا لعالم النور علشان يقفو قدام الظلام والشر ورائيسهم ملك العالم الآخر وهما من عائلات النسل بس عيلتي اكبرهم لاننا من أساس النسل وكلنا اسمنا محاربين النور)

سليم: هتيجي الحفله ال جدي هيعملها

شاهين: طبعا اكيد هيورثك العهد ما انت الكبير ولا هيديها لاخوك الجديد ال اسمه علي

سليم: متقولش اخوك أنا مليش غير اخواتي من امي وبس

شاهين: اهدي يا سليم وعموما كل عيلتي ف ضهرك

سليم: مش عارف مالي يا شاهين

شاهين: فوق لنفسك يا صاحبي اسيبك مع نفسك شويه

ومشي شاهين وفضل سليم يفكر

///////////////////////////////////

في الدار

كان اخواتي وحسن وايار ويوري وسيدرا وكمان سلمي واخواتها متجمعين وهيتجننوا عليا

حسن: ازاي اكون الحامي وأنا مش قادر اعرف هو فين

سلمي: بعياط ارجوكي يا إيار أنا عارفه انك بتحبيه وموافقه يجمعنا احنا الاتنين مع بعض بس طمنيني عليه

ايار بتعيط زيها: صدقيني انا زيك وحاولت اتخاطر مع ابويا وللاسف مرداش يقولي حاجه عنه وعيطت وحضنت سلمي

وكان اخواتي والباقين منهارين حرفيا خصوصا يوري وسيلين

وهنا كنت خرجت من الاوضه أنا وباكر وامي وجدي ورحتلهم

أنا: مبحبش أنا اللحظات المؤثره دي طبعا لقيت بوكسين لابسين في وشي من حسن ويوري وبعدهم تالت من شهاب واحمد ال نيمني ف الارض وكلهم فضلو يحضنو فيا وخصوصا يوري ال فضل يعيط: كنت هموت من غيرك يا اخويا

أنا: وعلشان كده أنا هديلك اختي يوم كتب كتاب حسن

حسن: ياعم لما جدها يجي وهنا ظهر باكر وسيدرا جرت عليه وسلمت ع الباقي وخصوصا اختي سيلين وفضلت حاضنها شويه وهي تعيط وهنا ظهر جدي وامي وباكر فهم الباقي ال حصل وأنا روحت لايار وسلمي واول ما روحت

ايار: بسيطه عندك قلقي عليك

سلمي: هونت عليك

ايار: طب كنت عرفني

سلمي: طب طمني وفضلوا يردو ع بعض

أنا: باااااااااااااااااااااااااس ادوني فرصه ارد عليكم واهدوا شويه قدامي امي بدل ما اسيبكم وامشي

امي: خدوا راحتكم يا حبايبي طلعوا عينوا

حتي انتي يا امي بصي يا إيار وانتي يا سلمي وحكتلهم كل ال حصل لحد ما اني هتجوز إيار أنا بعرفكم كل حاجه اهو وعايزكم انتو الاتنين وال مش موافقه فيكم تعرفني

الاتنين وهما بيحضنوني : موافقين

أنا: دلوقتي وقت الحق ولازم نرجعه لاصاحبه

//////////////////////////////////////////

في قصر الطحاوي

بتدخل ريهام علي اساس انها هيام وتستقبلها كريمان وعلياء

وينادوا علي حمزه ال يتفاجي بيها

كريمان: حببتك اهي أنا موافقه انك تفصلوا مع بعض وأنا ال جايباها بنفسي

لمياء: أنا موافقه يا حبيبي المهم تكون مبسوط

ريهام: مش هتتكلم يا حمزه

حمزه: اخيرا بقيتي معايا يا هيام

بدخل أنا: تقصد ريهام يا بابا ولا رايك اي يا كريمان هانم يا سيده الاطياف

كريمان: اي ال بتقوله ده يا ولد مش أنا ال بقول ده ال بيقول

وهنا يظهر العارف الكاهن الاعظم وهو ماسك امي: أنا ال بقول

ويبداء يحكي كل ال حصل

وهنا تضحك ريهام: ايوا عملت كده واتفقت مع كريمان وقتلت ابوكي ومش هسيبك تتهني يا هيام

يظهر سليمان: بس أنا ماموتش أنا كنت ف معبد النور عايش هناك وانتي ال خسرتي انتي وسيدتك يا ريهام

كريمان: متصدقهمش يا حمزه ده كله كدب طررااااااخ قلم نزل علي وشها من ياسين: انتي تخرسي خالص أنا لازم افوق من سيطرتك عليا لازم ارجع تاني محارب النور لازم كنت احمي ابني وصاحبي وبنته وبيخنقها وانتي لازم تموتي يا كريمان انتي واطيافك الملعونه وهنا كريمان يطلع منه هاله سودا وتهاجم ياسين ال اتفاجئ كريمان: أنا سيده الظلام وانتو ال لازم تموتو وعملت هاله اطياف ضخمه ونشرتها في المكان علشان تهاجمنا

أنا: مش هسمحلك بده وبداءت اطلق كياني وعملت هاله نور كبيره قضت علي الاطياف وقتها كريمان اختفت هي وهيام

أنا: خلاص كريمان مشيت خلينا نرتاح شويه

العارف: اجهز علشان الحرب قربت

أنا: جاهز ياجدى................... يتبع

///////////////////////////////////////

مهما طال الزمن الحق لازم يرجع لأصحابه وعلي عرف المستخبي بس رضي واستحمل ورجع حق امه وابوه وحق نفسه بس هل من جواه زعلان ولا فرحان والاهم من كل ده هيفضل راضي عن كل ده ولا لا واي ال هيحصل ومين الشخص ال ديما علي بيكلمه واي ال هيحصل في اجتماع العائلات

ده ال هنعرفه ف ال جاي كنتم مع اليتيم الجزء الثامن

واتمني انها تعجبكم انجوووووووي 😍

أنا اسف جدا علي التأخير لسه داخل البيت حالا من الساعه 8الصبح واتمني الجزء يعوضكم عن التاخير

الجزء التاسع

//////////////////////////////

مش كل حاجه بتشوفها بتكون هي الحقيقه دور ع الأصل لأن اصل الحكايه هو البدايه لكل شيء ومتنساش الحكمة

اذا رأيت أسنان الليث بارزه لا تظنن أن الليث يبتسم

/////////////////////////////////////////

في قصر الطحاوي.......

في مكتب ياسين الطحاوي

أنا: خير يا جدي حضرتك طلبتني

ياسين: اعد يا علي

أنا: أنا حاسيس ان في حاجه

ياسين: بعد يومين هيحصل اجتماع لعائلات العهد ولازم تحضره

أنا: وليه أنا ما سليم موجود وهو الأكبر

ياسين: وأنا عايزك معايا

أنا: حاضر يا جدي بس أنا كنت عايز حضرتك ف موضوع

ياسين: ف أي بالظبط

أنا: أنا عايز اتجوز سلمي بنت عمتي

ياسين: بس متنساش انك متمتش 21 سنه وده قانون نسلنا

أنا: ولو جبت الموافقه حضرتك موافق

ياسين بابتسامه: طبعا موافق

أنا شكرا يا جدي وجاي امشي

ياسين: علي

أنا: نعم يا جدي

ياسين: سامحني يا ابني حبي ليها سكتني وعماني

أنا: العفو يا جدي حضرتك اكبر من انك تعتزرلي بعد ازنك وسبته وخرجت اطلع لسيلين ال من بعد ال حصل وهي نفسيتها وحشه حتي باقي اخواتي وكلهم استغربوا من ال عملته (فلاش باك)

بعد ما كريمان وريهام اختفوا ابويا بص للمياء

حمزه: دلوقتي خلاص هحل نفسي من كابوسك

لمياء: كل ده علشان هيام

حمزه: اه وعلشان ابني ونفسي

لمياء: الغلط غلطك انت ال كنت شوخشيخه ف ايد امك

هنا ابويا اتجنن ورفع ايده وبينزل بيها عليها وقفت قدامه وخدت أنا القلم وكل ال واقف استغرب

حمزه: ليه يا ابني عملت كده

أنا: علشان اخواتي وارجوك لو بتحبني متحرمهمش منها

سليم: معتش غيرك وتتكلم وفر كلامك لنفسك

أنا: مهما حصل يا سليم انت اخويا الكبير وأنا مقدرش اكلمك مش خوف لا علشان الدم ال بينا يا اخويا وسبتهم ومشيت

(عوده من الفلاش باك)

طلعت لسيلين وخبطت ودخلت الاوضه وأول ما شافتني جرت عليا واترمت ف حضني أنا: مالك يا حبيبتي اهدي

سيلين: مكنتش اعرف أنك اتعزبت اوي كده ورغم كل ده ساعدت امي وبتسكت لسليم وبتحبني أنا واخواتك

أنا: علشان انتم اخواتي بس أنا زعلان منك

سيلين: ليه بس

أنا: علشان بتخبي عليا

سيلين: أنا مبخبيش بس بس

أنا: مقولتليش ليه علي الشخص ال بيطاردك

سيلين: محبتش اشغلك وكمان متعملوش حاجه

أنا: أشمعنا بقا ولا شكلك وقعتي

سيلين بكسوف: بصراحه اه اصل أنا اتمنيت حد زيك وهو في منك كتير بس لحد الآن معرفش اسمه ولا هو مين حتي

أنا: بكره تعرفي يا روحي يلا هسيبك أنا علشان اروح الدار

//////////////////////////////////////////////////////

في الدار

اول ما روحت طلعت علي الاوضه ال دخلت منها يوم التنصيب

وبداءت اتخاطر مع العارف علشان يظهر وفعلا ظهر

العارف: خير يا علي

أنا: محتاج الازن

العارف: ف أي

أنا: في الجواز

العارف: بس ده صعب

أنا: بس مش مستحيل

العارف: اديني ساعه وهرد عليك

أنا: مستنيك يا جدو يا عسل وفضلت قاعد مستنيه بس لقيت نفسي بنام ولقيت نفسي في مكان واسع وواقف قدامي الشخص ال شوفته ف فتره التدريب ( ارجع للاجزاء)

أنا: انت تاني

هو: ايوا ما أنا قولتلك أنا ابقي انت

أنا: ازاي وعايز مني أي

هو: هتعرف قريب لما نتقابل بس عايزك تعرف ان قدرك مكتوب عليك مهما حصل ومهما كان لازم تختار انت هتبقي مين

واختفي ولقيت نفسي صحيت والعارف واقف قدامي

العارف: صحيتك

أنا: لا طمني اي ال حصل

العارف: مبروك يا علي بس اشترطوا أن جدك يكون وكيل إيار

أنا: تمام يا جدي

العارف: ركز علي قدرك يا علي واختفي وأنا مبقتش فاهم حاجه

وقررت انزل لباقي الناس تحت لقيت حسن قاعد مبوز

أنا: مالك يا زفت

حسن: ياعم جدها جه اهو ومحصلش حاجه

أنا: وحياتك هيحصل قريب

سيدرا: ياعم أنا قربت اخلل

أنا: متستعجليش وبغمزلها وروحت لايار

أنا: عايز اقولك على حاجه ضروري

إيار: في اي يا علي انت كويس

أنا: تتجوزيني

إيار: موافقه طبعا وحضنتني

أنا: حضري نفسك كمان يومين

وسيبتهم وطلعت نمت وبردو حلمت نفس الحلم وصحيت تاني يوم روحت الجامعه وروحت كليه هندسه ودخلت المدرج بحكم اني عندي محاضره هناك وطبعا علشان خاطر سلمي

أنا: النهارده هتبقي اخر محاضره وهقابلكم بعد 3اسابيع

ولد: ليه بس كده يا دكتور

أنا: هتجوز عقبالكم بس لسه مستني رأي العروسه ونزلت من علي الاستدج وروحت قدام سلمي وطلعت خاتم من جيبي

أنا: تتجوزيني

طبعا سلمي احمرت: موافقه وهنا بقا كل الطلبه هيصوا وسلمي كانت مكسوفه وبعدها خرجت أنا وهي وصلتها وقررت اسافر المنصوره لنوجا

///////////////////////////////////////////////////

في تركيا في بيت ريهام

ريهام: وهنعمل اي يا سيدتي دلوقتي

كريمان: متقلقيش كلها شهرين وهيحصل ال احنا عايزينه

ريهام: وفي الشهرين دول هنعمل

كريمان: متقلقيش أنا لسه كل الورق ف ايدي وهيحصل ال انا عوزاه وهتبقي العيله كلها ملكي...............

////////////////////////////////////////////

نرجع تاني لقصر الطحاوي

في اوضه لمياء يدخل حمزه عليها

لمياء: اي يا حبيبي وحشتك

حمزه: أنا مش حبيبك

لمياء: بس بردو انت جوزي وابن خالتي وابو ولادي

حمزه: حلو اوي وعلشان ولادك دول انتي لسه هنا انتي عارفه كويس أنا اقدر اعمل أي

لمياء: ولا اي حاجه يا حمزه انت اه محارب نور بس مش هتقدر تعمل حاجه أنا مستدعيه اطياف وفارسه ظلام بس رغم كل ده حبيتك يا حمزه وكنت مستعده لأي حاجه علشانك

حمزه: مهما يكون يا لمياء ال بينا خلص خلاص ومحدش عارف اي ال ممكن يحصل يا بنت خالتي وسبها ومشي

لمياء وهي بتضحك: بكره نعرف يا حمزه بس وانت اثيري

/////////////////////////////////////////////////

في بيت عين السراج

عين بتعمل علامات علي الارض وواقفه ف نصها وبداءت تقول كلام وبداء يظهر ع جسمها صور عين سوده جدا وظهر ناتا

عين: مولاي المساعد

ناتا: اهلا يا عين

عين: أنا عايزه اعتزر لمولاي شيرون ع تقصيري

ناتا: مولاي شيرون بيقولك اتحكمي في نفسك الفتره دي

عين: ازاي بس يا ناتا انت عارف اي ال ممكن يحصل

ناتا: دي اوامر مولاي شيرون نفذي يا عين علشان هتزورينا قريب واختفي من قدامها

عين: مش هتفلت مني يا علي مهما حصل وبكره اندمك

/////////////////////////////////////////////

نروح لمكان تاني خالص وهي ارض المنشقين المكان ال اسسه الملك هودا بعد انفصاله عن اخواته

هودا قاعد ف قصره ويدخل عليه ابنه

لاوى: لحد امتا يا بابا هنفضل كده

هودا: كده ال هو إزاي يعني

لاوي: هنفضل تابعين ل سائيل وابنه واحنا ملوك الأرض

هودا: لأن ده كان اختياري وقدري متفتكرش اني مختار الظلام وبحارب ال من جنسي بمزاجي ده كان دوري وبكره يبان كل حاجه

لاوي: وهتسيب ملك الوادي الجديد بعد ما خلاص نصبوه

هودا: ده بالذات مش هيتساب أنا عايزك الفتره دي تجهز جيوشنا وتشرف عليها بنفسك وتمرن الاطياف علشان يبقي مستعدين ودلوقتي والاهم لازم المنشقين يجهزو كويس

لاوي: أنا مش فاهم حاجه بس حاضر هنفذ ومشي

هودا: لازم سائيل يقوم واكون معاه لازم نسيطر تاني لازم العقود تتفعل تاني لازم ملك الوادي يموت لازم تموت يا علي

/////////////////////////////////////////////////

نروح لشركه الطحاوي

نلاقي سليم ومعاه شاهين النمر

شاهين: باردو لسه قلقان يا صاحبي

سليم: الموضوع كبر يا شاهين

شاهين: تعرف أنا آه اكبر منك بسنه بس ديما بحس انك بتحاول تكون الاكبر من واحنا صغيرين لما جدك بعتك وبعتني أنا واخويا وامر كل العائلات تبعت ولادها يتدربو ف الدار فاكر الدار

سليم: طبعا فاكر لما كنت فاكر ان عمي هيعاملني بتميز شويه علشان ابن اخوه بس كان بيفضل اخوك عننا

1...56789...11