اليتيم Ch. 02

PUBLIC BETA

Note: You can change font size, font face, and turn on dark mode by clicking the "A" icon tab in the Story Info Box.

You can temporarily switch back to a Classic Literotica® experience during our ongoing public Beta testing. Please consider leaving feedback on issues you experience or suggest improvements.

Click here

آسف فشخ بس كنت شغال دبل النهارده واتمني الجزء يعوضكم عن التاخير اخوكم الذئب 🐺..........

Je suis Loup 🐺

الجزء السابع

/////////////////////////////////

ف فتره ف حياتك هتمُر بيها هتربيك هتخليك تكبر سنين قدام هتعلمك إن مش كل الناس أصحاب وحبايب ومش كل اللي يقولك كلمه حلوه يبقي حبيب ف فتره هتمر بيها وتطلع منها واحد غيرك واحد انضج وأقوي وقادر يكمل وحده لو بالقليل اللي كان موجود ف الفترة دي ف شده هتيجي تحول حياتك وتعدي.........

//////////////////////////////////////////////////////

في مقر شركه العهد

كان متجمع حسن ومجدي وشهاب ويوري وأحمد

شهاب بغضب: يعني اي يا حسن محدش عارف هو فين

حسن: اهدا يا شهاب بس دي الحقيقه اخوك من بعد الحفله محدش عارف راح فين حتي سألت إيار وسلمي محدش عارف

مجدي: وأنا كمان كلمت نجلاء ومتعرفش هو فين

أحمد: طب والجوكر ميعرفش بردو

حسن: للأسف محدش عارف حاجه خالص

يوري: والحل اي بعد كمان المصيبه ال حصلت دلوقتي متنساش ان الحرب بداءت بين روسيا وأوكرانيا ومقر الشركه هناك

( ايوا يا صديقي ده ال كانت ساره بتكلم علي عليه وعايزك تعرف حاجه ان الكيان والمحفل مستعدين انهم يولعو العالم كله لمجرد ان اهدافهم تتحقق ديما فكره البقاء مسيطره عليهم)

حسن بارهاق: أنا مبقتش عارف هو بيفكر ف اي

شهاب بغضب: هو مش فالح بس غير انه يتجوز وبس

( وهنا حسن قام بهدوء وقرب منه ورزعه حته قلم )

حسن بغضب: فوق يا شهاب ال بتتكلم عنه ده شايل روحه ع كفه علشان خاطرنا كلنا وعلشان خاطر العهد فوق واعرف انت بتقول اي وبعدين انت هنا ليه مكانك في شركاتكم زي ما قالك يلا اتفضل ونفذ كلامه اتفضل

( خرج شهاب ال كانت عينه ف الأرض ومكسوف من نفسه)

يوري: مكنش ليه لزمه تضربه يا حسن

أحمد: فعلا متنساش انه لسه صغير

حسن بانفعال: لا مش غلط محدش فيكم يعرف علي عدا بايه مهما كنتم عاشرتوه محدش هيعرف واسالو مجدي

مجدي بهدوء: علي تعب اوي يا جماعه فوق ما تتخيلو وطول عمره بيحلم بالعيله والعزوه ومستعد لأي حاجه علشان يحمي اي حد يعرفه مهما كان التمن ومهما حصل

يوري: طب والحل اي دلوقتي وهنعمل اي ف الشركه ال بتنهار بسبب الحرب دي وهنتحرك إزاي

حسن: أنا كلمت كرو وقالي ان علي بلغه انه ميخدش اي خطوه غير لما يبلغه هو وكمان خلاه حول فلوس كتير لينا هنا

أحمد: والحل أي دلوقتي

حسن: هنفضل في مستنين ظهور علي..............

//////////////////////////////////////////////////////////

في تركيا

في بيت ريهام نلاقي كريمان في قمه الغضب بعد ما عرفت ان سليمان خدعها وخبي ابنه عنها وكمان بسبب حسين

حسيب: لازم تهدي علشان نعرف نفكر

كريمان بغضب: اهدا أي أنا اتخدع ومن مين من كلب زي حسين ومين ال يخوني الانسان الوحيد ال حبيته ورفضني

ريهام بخبث: وانتي زعلانه علشان عرف يخدعم ولا علشان رفضك يا كريمان

كريمان بتوهان: حبيته حب مفيش حد حبه لحد موت مراته علشان اقرب منه منفعش اتجوزت ياسين علشان يشوفني حتي بردو منفعش بس أنا مش هسكت

ريهام: هتعملي أي

كريمان بشر: مش هسكت وهخلص حقي منهم وخصوصا من حسين ال عرف بتخدعني................

//////////////////////////////////////////////////////////

في كافية ع البحر

قاعده حياه مستنيه أحمد جوزها لكن لقت عين داخله عليها

عين ببتسامه: ازيك يا اختي

حياه: خير يا عين جايه ليه

عين: بلاش اطمن ع اختي الصغيره يعني

حياه بسخريه: اختك بجد اختك

عين: طبعا اختي حبيبتي بس بعتيني

حياه بضحك: مره من نفسي ما انت ياما بعتيني

عين: قصدك أي

حياه بغضب: قصدي كتير يا عين من اول ما كنتي بتستغليني اجبلك معلومات عن اي حاجه انتي عوزاها لحد ذلك ليا وكله كوم وانك تقتلي ابونا كوم تاني وده ليه علشان كان بيحبني اكتر منك مهو من عمايلك الوسخه

عين بشر: واعمل اكتر من كده يا حياه المهم أنا وبس

حياه: عرفتي بقا اني عملت الصح واخترت الصح فعلا

عين وهي بتقوم: بس خلي بالك من نفسك ومن الصح بتاعك

( فجاءه هنا سمعت صوت وراها)

احمد: خافي ع نفسك انتي يا بنت السراج ولو فكرتي بس انك تعملي اي حاجه أنا ال هقفلك وانتي لسه متعرفيش

عين بضحك: هنشوف يا ابو حميد سلام........................

////////////////////////////////////////////////////////////

في فيلا ساره يعقوب

ساره نايمه ف السرير وداوود بيحاول ينام معاها وبتزقه

ساره بغضب: قولتلك مليش مزاج انت اي مبتفهمش

داوود بزهق: انتي بقالك كتير متغيره في اي

ساره: مفيش بس دماغي مشغوله بالتفكير

داوود وهو بيلبس: بعلي طبعا

ساره بتوتر: اكيد من يوم الحفله وهو مختفي ومحدش يعرف اي حاجه عنه وبداءت اقلق من رد فعله

داوود: من وقت ال عمله معايا وأنا قلقان منه

( وهنا تقاطعهم الخدامه وتبلغهم ان في حد مستنيهم تحت)

ساره: قوم يادوود غير ف اوضتك وانا هخلص ونشوف مين

(داوود سمع كلامها وخرج وهي فضلت قاعده ومره واحده)

ساره: وبعدين معاك يا علي شغلت تفيكري بطريقه رهيبه

(وتقوم تغير وتنزل هي داوود تقابل الشخص)

ساره: انت مين

تميم: أنا تميم هنا كنا هنا علشان تامينك وكمان دي اوامر كبير المحفل و سيدى ادهم ( وطلع رساله ادهالها) ودي الاوامر ال جايه ليكي من المحفل وبيبلغوكي بوصول داعم ليكي او بمعني اصح الثعلب ( اول ما قال كده ساره اتخضت هب وداوود)

داوود: والثعلب هيجي ليه

تميم: علشان الجنيزا الأم

ساره برعب : مستحيل.....................................

///////////////////////////////////////////////////////////

في الدار

كان متجمع ولاد العيله كلهم وبيتكلمو مع بعض مع التدريب

عهد: أنا كان نفسي اروح مع بابا

غيث: مهو كان عندنا آخر مره هنا وقال انه راجع تاني

ليث: حاسيس أن بابا هيطول المره دي

علي: فعلا عمي شكله هيطول

أسر: مش ده خالد ال ماشي هناك ده تعالو نناديلو ( وهنا جالهم)

يحيي: مالك يا خالد انت ليه مش قاعد معانا

خالد: مفيش حاجه يا يحيى

يحيي: انت زعلان علشان بابا هيتجوز مامتك

علي: وبعدين يا خالد عمي جه واستازنك وانت وافقت

خالد: أنا موافق بس مش عايز اكون تقيل ع حد

تمارا بطفوله: تقيل انت كام كيلو يا خالد

( الأطفال كلها فضلت تضحك لحد ما يحيي بص لخالد واتكلم)

يحيي: بص يا خالد بابا لما جه هنا وكلمك قالك انك بقيت واحد مننا وبقيت من العيله واحنا كلنا ايد واحده ولا مش عايز

خالد: طبعا عايز وأنا بعتبركم اخواتي الصغيرين

اسر: طب يلا نكمل تدريب كلنا ( وراحوا يكملو تدريب)

( ومن بعيد كان متابعهم كويس باكر وربيع وزروف)

ربيع: يحيي نسخه مصغره من على

باكر: نفس طريقته وتلقائيته

زروف: فعلا حتي نظره عينه

ربيع: تفتكرو هيطلع نفس حظ ابوه

باكر بغموض: محدش عارف.....................................

///////////////////////////////////////////////////////////

في روسيا

وفي مقر الشركه قاعد كرو ومعاه برو والاتنين متلغبطين

برو: وبعدين هنفضل قاعدين كده

كرو: مفيش قدامنا حل تاني

برو: يعني أي

كرو: يعني مش هنعمل اي حاجه غير لما علي يكلمنا

برو: وهو فين وليه حاولنا الفلوس دي كلها للشركه ف مصر

كرو: لأن علي ال امر بكده وكمان علشان يقدر يمد العائلات بالتمويل ال يفضل محافظ ع اقتصادهم رغم اني عارضته

برو: وليه عارضته ف ده اكيد ف سبب

كرو: علشان العائلات مش كلهم عاوزينه وفي ناس نفسها تخلص منه شايفينو اقل من انه يمسك العهد

برو: بس دي كانت رغبه ياسين الطحاوي ومهما علي كان عمل كلام ياسين كان هيتنفذ

( وهما بيتكلمو دخل عليهم السكرتير سلمهم ظرف وخرج)

( كرو خد الظرف وفتحه وبعد كده ملامحه اتغيرت)

برو: في اي في الظرف ده واي ال غير ملامحك كده

كرو بغموض: شكلنا هنبداء نتحرك دلوقتي..................

//////////////////////////////////////////////////////////////

في شركات الطحاوي

موجود ياسين ومعاه حمزه والاتنين وصلهم نفس الظرف

حمزه: وبعدين يا بابا احنا كده هندخل ع ازمه كبيره

ياسين: مش مهم دلوقتي الأهم هو الظرف ده

حمزه: أنا طلبت حسن والشباب زي ما امرتني

ياسين: لسه محدش بردو وصل لعلي

حمزه: للأسف لسه بس مش شايف ان ورا غيابه والتعليمات ال جايه علاقة وشكل وراها حاجه كبيره

ياسين: محدش عارف ابنك بيفكر ف أي

( وهنا يوصل حسن وباقي الشباب ويدخلو لياسين)

حسن: خير يا جدي حضرتك طلبتنا

ياسين بيديهم الظرف: اي رايكم ف ده

مجدي ( وهو بيرجع الظرف) : وصلنا زيه بالضبط بشرح كامل للهيتم وكمان بحاجات زياده

حمزه: واي ال هيتم

يوري: دلوقتي يا عمي كل عيله من عائلات العهد بتتحكم بتجاره معينه غير نظام التعدين بتاعها وال بيحصل منه تصدير او توريد للحكومه الدوله ال موجودين فيها او لحكومه دوله مختلفه صح كده

ياسين: مظبوط وبعدين

مجدي: ع حسب الاوامر ال جيت ان هيتم عمل ركود وثبات اقتصادي شامل لكل العائلات وهيتم صخ فلوس ع دفعات مجدوله لكل العائلات ماعدا عيله مهران هتبقي اخر عيله هيتم صخ الفلوس ليهم وقبل ما حضرتك تسأل ليه هقول لحضرتك ده ال علي قاله ف الظرف ده وبالنسبه لعيله مهران هتطبق الركود الاقتصادي ده وفي حاجه كمان ال هي الاكتفاء الذاتي للعائلات الفتره ال جايه لحد ما علي يديني اشاره البداء واي حد هيخالف التعليمات دي هيبقي عليه عقوبات كبيره وكمان في عائلات الخفاء ف العهد ال هيبداؤ يظهرو الفتره الجايه ومعاهم قوات العهد ال هيتقسموا ل 3 قوات في اماكن مختلفه

وده كل ال عندنا بالنسبه للتحركات الاقتصادية

حمزه: ناقص اي تاني

حسن بتوتر: ان حضرتك تتولي العهد يا عمي

حمزه بغضب: استحاله ده يحصل

يوري: ده ال جالنا يا عمي وعلي بيقولكم وخصوصا ليك يا جدي انه مكنش عايز العهد اصلا علشان تفكر تاخده منه وتديه لعمي حمزه وبيقولك العهد معاه لحد ما يرجع واهم حاجه قال اننا نبلغهالكم انه مكنش عايز غير العيله وبس حتي لو كان هيعيش في قبر تحت الأرض بس يكون وسط العيله حتي لو اقلكم

حمزه بحزن: أنا ال وصلته لكده لما سيبته زمان وكررتها يوم ما امه ضربته بالقلم ومتكلمتش بردو حاولو تخلو يرجع يا ولاد

وأنا هعمله ال هو عايزه (وكلم ياسين) كلمهم انت يابابا خليهم يخلو يرجع ويسيبه من اي حاجه

حسن بغضب: قبل ما تتكلم يا جدي انتو جيتو عليه اوي حتي أنا كمان نابني من الازا جانب منكم بس عادي بس ال عايزكم تعرفوه انه مش هيرجع غير بمزاجه وبس

ياسين بحزن: طب هو فين

حسن وهو ماشي: يارتنا نعرف هو فين.....................

////////////////////////////////////////////////////////////////

في بيت سليم

قاعد سليم مع شاهين ال بيبلغه اوامر ساره وداوود

سليم: اي المطلوب يا شاهين

شاهين: هو دلوقتي شركات الطحاوي وكمان شركه العهد مش بيخسرو من بعد الحرب ف روسيا صح

سليم: صح واي المطلوب

شاهين: واحنا بنكسب بسبب شراكتنا مع ساره يبقي دي فرصتنا

سليم: لايه بالظبط تعالي دوغري

شاهين: انك تعرض شراكتك لشركات الطحاوي وتبقي المنقذ

سليم بيضحك: وتفتكر ياسين الطحاوي هيوافق

شاهين: بعد الخلاف الاخير اظن انه هيوافق

سليم: مظنش يا شاهين اهم حاجه عند ياسين بيه ان كل حاجه تحصل برغبته هوا بعيد عن اي حاجه

شاهين: وانت ف ايدك تخليه برغبته

سليم: ازاي

شاهين: متنساش انك اكبر حفيد وعايز تكبر وشراكتك معاهم هتكبرك وتفيدهم بردو

سليم: هنشوف يا شاهين

شاهين وهو بيقوم: عموما دي تعليمات وفكر براحتك ومشي

( بعد ما شاهين مشي دخلت ليلى ال كان شكلها مصدوم)

سليم : مالك يا حبيبتي

ليلي بصدمه : انت بجد هتستغل ظروف العيله

سليم: بس ده مش استغلال

ليلي : وانت شايف لما تعرض شراكتك وتقولهم أنك عايز تساعدهم وانت ف نيتك تستغل ظروفهم يبقي ده صح

سليم: ايوا صح لأني هساعدهم فعلا وف نفس الوقت اكبر

ليلي: ده مش تفكيرك ده تفكير ال انت مشاركهم وصدقني من وقتها وأنا خايفه منك وعليك

سليم بغموض: متخفيش كله هيبان ف وقنه..........

///////////////////////////////////////////////////////////////

في مجل الملوك

كلهم متجمعين وظهرلهم العارف وكلهم فضلو يبصو لبعض

كوش بغضب: لحد امتا هنفضل ندور عليه

شقير: اكيد هيظهر

كوش: امتا ده من وقت الحرب وهو مختفي ومحدش عارف هو فين شكلنا اختارنا غلط

العارف بغضب: اخرس خالص اوعا تفكر كده ده ال سائيل عايزه لكن احنا اختارنا صح بدليل انه وافق ع كل ال طلبناه

شقير: يا جناب الكاهن احنا خايفين من حاجتين اولهم انه يكون اختفي علشان ميعملش العهد مع هودا وتانيهم انه يكون عرف اننا خبينا عنه الحقيقه كامله وقتها مش عارفين هيعمل اي

العارف: احنا ال غالطنين اننا خبينا عليه وموضوع العهد علي خد صلا وراوحو لهودا وعمل تميمه العهد

كوش: والحل اي دلوقتي

العارف ( وهو محتار): هنستني لحد ما يظهر ونعرف.............

/////////////////////////////////////////////////////////////////

في العالم الآخر

(هنلاقي مشهدين مهمين جدا)

(الأول)

( في قصر الملك سائيل ومعاه ادهم وموجوده الملكه ميدوسا)

سائيل: اي اخر الاخبار يا ادهم

ادهم: عائلات المحفل نفذو خططتهم والحرب بين اوكرانيا و روسيا قلبت موازين كتير لصالحنا وخصوصا انها ضعفت اقتصاد عائلات عهد النور

سائيل: وملك الوادي رده كان اي

ادهم بتوتر: محدش يعرف عنه حاجه ولا قوته ظاهره ف أي مكان من يوم حفله ساره يعقوب

سائيل بغضب: ازاي يغيب عنكم اصلا

ادهم: يا مولاي محدش يعرف عنه حاجه نهائي ومتقلقش احنا امنا ساره وداوود كويس

ميدوسا: ازاي بقا يا ادهم

ادهم: عن طريق تميم يا مولاتي

سائيل: المهم تكونو جاهزين ف اي وقت

ادهم: لأي يا مولاي

سائيل بشر: للدمار ال جاي.........................................

///////////////////////////////////////////////////////////////

( المشهد الثانى)

بردو ف العالم الآخر نلاقي لافون وشيرون ونيسان ومعاهم ناتا و لاوي ابن هودا متجمعين مع بعض

لافون: أنا مجمعكم علشان نقدر نرد الضربه لعلي

شيرون: وتفتكر ابوك هيسكت لو عرف بالي بنعمله

لافون: وقت ما ننجح هيسكت

لاوي: واي المطلوب بالظبط

لافون: اول حاجه لازم نوجع علي صح عن طريق ازيه اقرب حد ليه ويا سلام لو مراته

نيسان: تقصد إيار ده مستحيل

لافون : لا اقصد سلمي

ناتا: ده مستحيل ف وجود الاميره إيار

لافون: ودي بقا مهمه نيسان

نيسان: إزاي بقا

لافون: هتستدعيها بره البيت وتهدديها تبعد جوزها عن اللعبه وفي الوقت ده يكون البيت فاضي

شيرون: واي ال هيحصل وقتها

لافون: وقتها هيهجم ناتا علي البيت ويخطف مراته ولو معرفش يخطفها يموتها ونبقي كده عرفنا نضربه

لاوي: وفكره هو هيسكت

لافون: أنا هسكته بطريقتي...............

////////////////////////////////////////////////////////////

في البيت عندي

قاعده إيار وسلمي ومعاهم نوجا والتلاته بيتكلمو عني

سلمي: بصو انتم الاتنين متقنعونيش انكم متعرفوش هو فين

إيار بحزن: صدقيني أنا زي زيك

نوجا بثقه: أنا حكتلك ال حصل يا سلمي

سلمي: مهو ده مجنني حرفيا

إيار: احكيلنا ال حصل بالتفصيل يا نوجا

نوجا بسعاده: كان اليوم ال اختفي فيه ونفسه ال اتجوزني فيه

( فلاش باك)

( هظهر اهو علشان متجروش ورايا 😂)

تاني يوم الحفله قررت اروح لنجلاء ومعايا الجوكر و واحد من الحرس وقررت اتجوزها وخدت المازون معايا وروحت لبيت نجلاء ال اول ما شافتنا اتصدمت وجريت بسرعه ودخلتلها

أنا: مالك يا عروسه في اي

نوجا: مش عارف في اي يعني انت هتجنني

أنا: كل ده علشان عايز اتجوزك

نوجا: ماشي يا علي بس اعمل حسابك انك هتبات معايا هنا

أنا: من عنيا ( وخرجنا وكتبنا الكتاب والجوكر خد الناس ونزل)

أنا بحب: مبروك يا روحي

نوجا بدلع: تعالي قولهالي وانا ف حضنك

انا حضنتها وبعدت مره واحده: انا لازم امشي

نوجا: النهارده دخلتنا

أنا: مش هدخل عليكي غير في بيتي

نوجا: وهتروح فين

أنا: مشوار ولابد منه بس عايزك تروحي تعدي ف البيت عندي والاهم انك تكوني عارفه اني مهما غبت هرجع تاني ومشيت

( عوده من الفلاش باك)

نوجا: ونزل وف نفس اليوم جه الجوكر جابني هنا

سلمي: أنا بداءت أقلق كده بقاله 10 ايام محدش يعرف عنه حاجه وأنا خايفه عليه اوي

إيار بثقه وغموض: متخفوش عليه نهائي الدنيا دي كلها عباره عن وادي كبير وهو ملك الوادي..........

/////////////////////////////////////////////////////////////////

في الصين

بعد 5 ايام كمان ( يعني كده بقالي 15 يوم مختفي) واقف جوه

( ظهرتلك اهو يا صديقي علشان متزعلش مني 😂)

قصر كبير ونلاقي حد جري عليا وحضني جامد

الشخص: اخيرا جيت يا صاحبي أنا مش مصدق نفسي من وقت ما كلمتني وقولتلي نفذ وأنا متأكد اني هشوفك

أنا بحضنه: ازيك يا يونج وحشتني جدا

( يونج كان زميلي ف الجامعه ف روسيا وديما وقت الساعات ال كنا بنقضيها ف الجامعه كنا بنكون مع بعض)

يونج: انت اكتر تعالي ادخل ( ودخلت وكلنا وقعدنا بعدها)

أنا: أنا عارف اني متقل عليك وضاغطك معايا

يونج: مفيش بينا الكلام ده ويكفي ال انت عملته معايا زمان ومتنساش أن والدي عملنا عهد الدم وبقيت اخويا

أنا: أنا معملتش حاجه لكل ده

يونج: انت غيرتني للاحسن يا علي ولولاك كان زماني مموت نفسي او فضلت انسان بالاسم بس

( فلاش باك)

وقت لما روحنا روسيا كان وقت وجودنا ف مكان التدريب حاجه و وقت وجودنا ف الكليه حاجه وخصوصا أن برو مكنش عايز يلفت لينا النظر بأي طريقه مهما حصل كنا ديما بنشوف يونج واخد جنب مع نفسه وكمان كان بيتعرض للتنمر كتير لحد ما ف يوم الصبح لقيته واقف ع سطح الكليه وعايز يرمي نفسه

وهنا خليت حسن ويوري وسيدرا يركزو معاه وجريت عليه أنا واول ما قربت منه شديته جامد ووقعته ع ارض السطح

يونج بعياط: بتشدني ليه أنا عايز اموت

أنا بنهج: مفيش حد عايز يموت

يونج: لا انا عايز اموت لأني تعبت من كتر ال بيحصلي حتي اهلي مش عاجبهم وضعي أنا خلاص لازم اموت

أنا: وليه محاولتش تحسن من نفسك أنا شايف انك دماغك كلها في الاقتصاد والتجاره العالميه كويسه جدا

يونج: بس جبان

انا: وال يساعدك انك تبطل خوف

يونج: هعيش خدام ليه طول عمري

أنا: أنا معرفش خدامين بس بحب اعرف الصحاب

يونج: ده شرف ليا وخصوصا مع حد كويس زيك يا علي

أنا: يبقي من بكره هنبدا يا يونج سلام ومشيت

وتاني يوم بداءت امرنه لمده ساعتين كل يوم وعنيت معاه كتير جدا جدا بس كان ديما عنده إصرار رهيب بسبب ال هو شايفه ف حياته ( يونج من عيله عريقه جدا وهو الولد الوحيد لابوه علي 5 بنات وابوه كبير العيله لكن اخواته كلهم عندهم ولاد كتير بس طبعا كلهم كانو احسن من يونج بمراحل وده كان ديما عامل زل وكسره ليونج ال مش عارف يكون سند لعيلته) واستمر التدريب لمده 4 شهور وجه معاد مسابقه ف الكليه بتنظمها للفنون القتاليه طبعا كنا ممنوعين اننا ندخلها أنا والفريق لكن خلينا يونج يقدم وكان متردد وخلناه كلم ابوه ال جه اتفرج ع المسابقه وال كسبها يونج وابوه مكنش مصدق بس كان فرحان بيه جدا ولقيت يونج جايبه وجاي ليا

يونج: هو ده علي يا بابا ال حكتلك عنه

ابوه: أنا مش عارف اقولك اي بس ممكن تيجي معايا ( وخدني أنا ويونج و روحنا المنطقه الصينيه ودخلت معبد هناك)

ابو يونج: أنا جبتك هنا علشان اعمل عهد الاخوه بينك وبين يونج موافق

أنا: طبعا موافق ( وتم العهد فعلا ولقيت المحامي بتاع عيله يونج داخل ع ابوه وبيديله ورق ولقيته بيدهولي)

أنا: ده أي

ابو يونج: دي شركه من شركاتي اتكتبت باسمك لأنك دلوقتي زي ابني بالظبط

أنا: يونج احق بيها بعد ازنكم ومشيت................

( عوده من الفلاش باك)

أنا: شكلك مبتنساش المهم عملت اي ف ال كلمتك عنه

يونج: انت حاليا كنت بتحولي فلوس ع دفعات معينه وكان غرضك اني اعملك نشاط اقتصادي هنا وفعلا ده اتحقق وبقا لشغلك مركز اصلا واقتصاد قوي

أنا بفرحه: ازاي كل ده

يونج بضحك: قبل فتره موتك ياعم الميت والدي اصر اني اشغلك شركتك وأنا اصلا كنت بشغلها من وراه ولما رجعت الدفعات تتبعت تاني زي ما قولت لحسن قررت اخلي الشركه مركز لانشطتك كلها وسميتها الفرعون الصيني

أنا: اشجيني وكمل عملت اي في شغل روسيا

يونج: متنساش انك قدرت تحصل ع ابار غاز هناك في اكتر من مدينه ف روسيا ولما طلعت 10% من انتاجك للدوله الرئيس أتأكد من موقفك تجاه الدوله وتجاه أوروبا وامريكا وده سهل الدنيا انك تبقي داخل بنسبه 45% من الغاز ال بيوصل للصين هنا عن طريقك انت والاهم من كده من ضمن انشطتك ال هنا انك دخلت بنسب تقرييا 20% في شركات الثالوث الصيني

يعني انت في الامان وأنا بداءت الخطط الاقتصادية

أنا: كويس جدا مش عارف اقولك اي

يونج: الاهم دلوقتي انت ناوي ع اي

أنا بغموض : ناوي اولع الوادي كله.................

////////////////////////////////////////////////////////////////

في مكان بعيد محدش يعرف هو فين

نلاقي نيسان داخله وهي عريانه ملط ( راجعو واصفها) وقدامها ادهم ال أول ما شافها جري عليها وفضل يبوس ويحضن فيها وشالها ونزل بيها ع السرير وهو بيبوس فيها ونزل بالبوس لصدرها وفضل يرضع فيه ويبدل بين الاتنين

نيسان: ارضع اوي يا ادهم واحشتني اوي

ادهم: انتي اكتر يا حبيبتي وكمل رضاعه في بزها وفضل نازل بشفايفه لحد ما وصل لكسها وفضل يلحس فيه

نيسان بمتعه: اوي كمان نكني بلسانك اكتر

( وهنا أدهم فضل يلحس في كسها وفضل يلحس الحته ال بين كسها وطيزها وكانت خلاص مولعه)

نيسان: تعالي قرب يا حبيبي

( وأول ما ادهم قرب نيسان نطت عليه وفضلت تمص ف زوبره كأنها بتاكله مش بتمصه وهنا بقا بداءت المعركه ال انتهت بواحد رهيب وخصوصاً بين الاميره وخدام ابوها)

نيسان وهي ف حصن ادهم: كنت واحشني اوي

ادهم بحب: مش اكتر مني أنا من وقت ما روحتي رحلتك وأنا باجي هنا كل فتره علشان افتكر اوقاتنا

نيسان: احنا لازم نتجوز واعيش معاك ع طول

ادهم: وتفتكري ابوكي هيوافق اصلا أنا مجرد خدام عنده

نيسان وهي بتلبس: لازم تحاول يا ادهم

ادهم: انتي رايحه فين

نيسان بغموض : هاخد خطوه للمجد.......

////////////////////////////////////////////////////////////////

في ارض المنشقين

في قصر الملك هودا قاعد هو ومراته ومعاهم ساندرا و ولاده معادا لاوي ومعاهم كمان قنجارى

زنوبيا: امال فين ال عملت معاه العهد وهيتجوز السنيورا

هودا: محدش عارف عنه حاجه نهائي

دارث: شكله كده بيستهزق بينا يا بابا

داريوث: شكل ماما كان معاها حق ع فكره

ساندرا: خلصتم كلامكم عموماً لو عايزين تعرفوا هو أتأخر ليه اسالو لما يجي ومتقلقوش هتسالو بسرعه

( وهنا يدخل حارث يبلغ قنجاري بحاجه ويختفي)

قنجارى: مولاي المعظم صلا بنفسه هنا وداخل علينا

هودا بخضه: لوحده

قنجاري: مش عارف

( وهنا يدخل عليهم صلا وأنا معاه وكلهم اتفاجؤ بيا )

صلا: طبعا انت مستغرب اني موجود هنا

هودا: سيدي المعظم مرحب بيك في اي وقت

أنا: طبعا انت فاكر اني صرفت نظر عن الموضوع بس لا أنا النهارده جاي علشان اتتم العهد ( وشاورت لصلا ال استدعي العارف ال فجاءه جه وظهر قدامنا)

العارف: علي انت كنت فين

أنا: مش وقته دلوقتي قولت اي يا ملك المنشقين

هودا بعد تفكير: موافق

صلا: تتم الجوازه يا عارف

( وهنا العارف جوزني أنا وساندرا وبعد ما تتم الجوازه)

أنا: دلوقتي العهد بينا اكتمل بس حذاري اي حد فيكم يخالفه لان وقتها مش هرحم حد وخصوصا انتي يا زنوبيا يا اخت السائيل وخدت ساندرا واختفينا

صلا: ياريت تسمعو الكلام وتحافظو ع العهد واختفي ومعاه العارف ( وبعدها فضل الباقي يبص لبعضه لحد ما اتكلم هودا)

هودا بقلق: شكل ال جاي هيبقي خراب...............

//////////////////////////////////////////////////////////////

في الصحراء الغربية

واقفه نيسان مستعده وظهر قدامها إيار مره واحده

نيسان: اخيرا شرفتي

إيار: عايزه اي يا بنت الظلام

نيسان: عايزه اتكلم معاكي

1...678910...13