ملاك فى البحيرة الزرقاء

PUBLIC BETA

Note: You can change font size, font face, and turn on dark mode by clicking the "A" icon tab in the Story Info Box.

You can temporarily switch back to a Classic Literotica® experience during our ongoing public Beta testing. Please consider leaving feedback on issues you experience or suggest improvements.

Click here

عند نبيل خرج من العمليات

سارة بلفه وخوف:هااا طمني ي دكتور محمد كويس صح ها قولي

نبيل بحزن شديد: البقاء لـلـه

سارة اتصدمت:هه لالا انت بتهزر محمد قلك تعمل كدة عشان تخضني صح ايوا اكيد

نبيل بحزن شديد:انا بجد اسف مقدرناش نعمله أي حاجة مش متمسك بالحياة ولو بنسبة واحد في الميا

سارة بأنهيار:يعني اييييه محمد مااااات لااااا مستحيل لاااا انت بتخرف

نبيل بحزن: اهدي

سارة بتضربه في سدره:انت بتقول ايه اهدي ازاي هاااا ازاي

نبيل كان باصصلها بحزن وهي عماله تهز في

ملاك كانت معدية بالصدفه شافتهم كدة جريت عليهم

ملاك بتبعد سارة:بس بس اهدي براحة حصل ايه

سارة بتفقد الوعي:لالا محمد مش مااات مش ماااات

وهوب وقعت علي الارض بس ايد نبيل كانت اسرع ولحقها

نبيل بصوت عالي:هاتو تروووولي بسرعة

وفعلا جم واخدو سارة

نبيل قعد علي كرسي وحط راسه بين كفوفه بحزن

ملاك قربت منه:مالك حصل ايه

نبيل لاول مرة دموعه تخونه وينهار قدام حد كدة

نبيل بدموع:انا انا مليش ذنب في موته انا لاول مره مريض يموت وانا بعمله العمليه والـلـه ما ليا ذنب

ملاك اخدته في حضنها بحنان:بس بس اهدي طيب

نبيل بلوم:انا السبب انا السبب

ملاك بحزن:ازاي بس انت عملتله حاجة غلط اديته بنج زيادة

نبيل: لأ والـلـه

ملاك:اديته حقنه غلط أوي أي حاجة

نبيل بحزن:لالا انا كنت بتعامل معاه بمنتهي الدقة

ملاك بتهديه:خلاص انت ملكش ذنب اهدي صدقني دا نصيبه وكان لازم يشوفه

نبيل عمال يعيط

في خارج المستشفى

عالية:ايه دا بندقيه بتعمل ايه هنا

سيف بضيق: أنتي بتنيلي ايه هنا

عالية:جيا مع ملاك

سيف:وهي فين

عالية:ملاك في الدور الخامس

سيف سابها وطلع

عند ملاك

ملاك لسة قعدة ونبيل بيحاول يهدي ويمسح دموعه ولسه قاعد في حضن ملاك

ملاك بحزن:خلاص بقي اهدي عشان خاطري

سيف بصدمه وغضب:ملاااااك

ملاك اتنفضت من مكانها ونبيل قام وقف

ملاك قربت منه:سيف اهدي ووطي صوتك

سيف بنرفزة:اهدي ووطي صوتي وانا شايفك قعدة واخدة راجل غريب في حضنك

نبيل بغضب:اللزم حدودك واحترم نفسك

سيف بغضب اكثر: انت ملكش دعوه ومتدخلش في حاجة متخصكش انطقي مين الافندي اللي كنتي حضناه

ملاك بغضب:دا يبقي خطيبى

ملاك بغضب:دا يبقي خطيبى

صمت عم المكان وصدمة بينه علي وش الكل

ملاك اتوترت مش عرفة هي قالت ايه

سيف بيستوعب:نعم يختي يتقولي يبقي ايه

ملاك بارتباك:بقول انو انو زي اخويا وزميلي في المستشفي

سيف قرب منها بغضب وغيرة:وهو زي اخوكي تقعدي تحضني فيه كدة

نبيل وقف وسطهم:متهدي شوية ونتكلم براحة

سيف بغضب:انت تخرس وملكش دعوة

نبيل مسكه من رقبته بغضب:لا دنتي الاحترام مع مش هينفع

سيف مسكه من رقبته:انت انسان متخلف

ملاك بصراخ:بس بقي نبيل ابعد عنه

فضلو مسكين في بعض محمود كان معدي

محمود من بعيد بصوت عالي:نبيييييل ايه اللي بيجري هنا

نبيل بعد عن سيف بغضب:مفيش ي بابا

سيف بغضب:لا ي حبيبي فيه لم ابنك ي استاذ اللي بيقرب من اختي

نبيل رجع مسكه تاني: يلااا متحترم نفسك شوية

سيف مسكه هو كمان:ولو محترمتش هتعمل ايه

نبيل بغضب:هوريك

وهوب اداله بوكس وقعه في الارض

ملاك بخوف وصدمه:سيييف

سيف قام بغضب:طب تعلالي بقي

وهوب اداله هو كمان بوكس

باسل وادهم جم يجرو عليهم

ادهم:في ايه مالك ي نبيل

سيف بعنين حادة:انا قلت اللي عندي ولة قربت من ملاك تاني متلمش إلا نفسك

محمود بحدة:وانت متعرفش انها تبقي خ...

ملاك قاطعته بحدة:ملوش لزوم انو يعرف ي دكتور محمود ان دكتور نبيل زميلي هنا وزي اخويا وانا مش هقرب منه تاني تمام

وبصتله بمعني متتكلمش في حاجة تاني

ملاك سحبت سيف من اديه وخرجت ولسه سيف بيبص لنبيل نظرات حادة ونبيل كذلك

خرجو برا المستشفي خالص

سيف سحب ايده من ايد ملاك بغضب:اوعي كدة خلاص

ملاك بضيق وغيظ:براحة

واكملت بنرفزة:عجبك الفضايح اللي حصلت دي

سيف قرب منها بغضب:صحيح تعاليلي هنا ايه اللي شفته جوا دا

ملاك بخوف:سيف اهدي

سيف بنرفزة:متعصبنيش ايه اللي شفته دا علي كدة ابوكي (يقصد عبدالملك)لو شافك كدة هيعمل ايه يقطع ايدك دي

ملاك بصت حواليه:طب عشان خاطري اهدي هقلع البالطو وهجيب شنطتي وهاجي بسرعة وارجع انت البيت وانا شوية كده وهحصلك وهفهمك علي كل حاجة

سيف بصلها بضيق

ملاك بترجي:عشان خاطري

سيف بضيق: طب انا همشي دلوقتي واخلصي بسرعة

ملاك بفرحة وبدون وعي:احلي سيف في الدنيا

وحضنته ودخلت تجري

سيف ضحك غصب عنه

ملاك دخلت وكانها بتهرب من عيون محمود

ملاك دخلت مكتبها وكانت بصا للحيطة وبتظبط شعرها

فجأة الباب اتقفل بصت بخضة لقيته محمود

ملاك بضيق:نعم وازاي تقفل الباب كدة

محمود بهدوء:مين اللي كان بيتخانق مع ابني دا وازاي تقولي انه خطيبك

ملاك: دا اخويا وايوه خطيبي لاني بحبه وعايزاه

وخرجت قبل ما محمود يقول اي حاجة

خرجت لقيت نبيل حاولت تكون طبيعيه

نبيل: ايه اللي قلتيه ده اني خطيبك ؟

ملاك: وفيها ايه

نبيل: فيها انك مش خطيبك قلتي كده ليه يا ملاك ؟

ملاك: بحبك يا اخي هي دي عايزة مفهومية

فتح بوقه مستغرب

ملاك: هتفضل فاتح بوقك كده كتير

نبيل: لا بس مستغرب

ملاك: يعني موافق ولا رافض

نبيل: نعم ؟

ملاك: طب انا ماشية

نبيل: استني بس

ملاك: قول الاول بتحبني زي مابحبك ولا امشي

نبيل: ب ب ب بحبك

ملاك بأبتسامة مصطنعه:يلا بينا

نبيل بصلها شوية

نبيل بضيق وقلق:مالك

ملاك بكذب:مالي يلا خلينا نمشي

نبيل مسك اديها:استني عندك حصل ايه حد كلمك جوا

ملاك بزهق:والـلـه لا بس تعبت شوية يلا بقي

نبيل بصلها بشك ومشيو هما الاتنين

بعد وقت كانو قعدين في كافيه هادي

ملاك قعدة حطا الشليمو في بقها وعمالة تشرب عصير رمان

نبيل بيبصلها:وبعدين يعني هنفضل قعدين اما حضرتك تخلصي العصير

ملاك ضحكت:احم اسفة

وكملت شرب

نبيل بغيظ سحب منها حاش الشليمو من بقها وسحب الكوباية

نبيل بنرفزة:اتنيلي احكي

ملاك بزعل طفولي:اوووف حات العصير

نبيل ضحك:حات

ملاك بعبوث:ايوا حااات

نبيل حط ايده علي بقها:خلاص اكتمي اطفي خلينا نخلص من ام الليلة دي

ملاك ضحكت وكملت العصير

بعد وقت نبيل قاعد بيبص علي ملاك بغيظ وجازز علي سنانه وعاقد حواجبه

ملاك:باس خلاص يلا بقي نمشي

نبيل مسكها من شهرها بخفه:اقسم بربي ي ملاك همسكك رقبتك اخنقك

ملاك بضحك:اللاه بضحك براحه

نبيل بيفقد اعصابه:ملاك احكي

ملاك بحزن:انا دلوقت بقيت خطيبتك صح

نبيل بهدوء:صح

ملاك بحزن اكتر:وباباك لسه مصدوم ومنعرفش هيوافق ولا يرفض

نبيل بحزن:ايوا

ملاك:انا هقلك.....

وحكتله ازاي وقعت في حبه

نبيل قرب منها وبحنيه مسح دموعها

نبيل بحب وحنيه: بس خلاص عشان خاطري

ملاك بتحاول تهدي

نبيل بصلها شوية

نبيل بتلقائية:ملاك تتجوزيني

ملاك:....

نبيل:ملاااك

ملاك:....

نبيل بيهزها:ملاااك

ملاك بصدمة:لا انت مقلتش حاجة صح كان بيتهيألي ايوا اكيد تهيأ صح

نبيل ضحك جامد:بظبط تهيأ انا مقلتش حاجة

ملاك بغضب:نعم ي عنيا

نبيل ضحك:طب خلاص خلاص نتكلم جد

ملاك بضيق: اممم

نبيل بهدوء:سبق وقلتلك اني بحبك والكلام دا من زمان من يوم ما شفتك وكأنك اعرفك من وانتي لسة بيبي بجد حبيتك وكنت بفضل اقنع نفسي ابعد عنك عشان ممكن تكوني مش بتحبيني بس انتي طلعتي بتحبيني يبقي حلال اني اتجوزك

ملاك سكتا ومش بترد

نبيل:طب قولي أي حاجة

ملاك بحزن:مش عرفة ي نبيل مش عرفة الطريق قدمنا هيبقي ازاي اكيد هيبقي صعب اوي هتقول لبابا وماما ايه وكمان من حق ابوك محمود الجيار انو يعرف مش عرفة هيبقي صعب اوي

نبيل مسك اديها بحب:هو مش انتي كمان بتحبيني

ملاك بخجل:ايوا

نبيل بأبتسامة:يبقي خلاص مدام ادينا في ادين بعض هنواجه أي حاجة ي حبيبت قلبي

ملاك بأبتسامة وحب:ماشي

وقعدوا يبوسوا ويحضنوا ويحسسوا على بعض

ولما شبعوا مؤقتا من بعض سابته ملاك وراحت بيتها وهو راح يزور قبر مامته

_________________________________________عند المقابر

كان نبيل واقف وماسك بوكيه ورد ابيض وواقف علي قبر زينب والدته

نبيل حط الورد علي القبر بحزن وخلع نظرته وقعد علي عتبة القبر

نبيل بأبتسامة حزينه:اديني جبتلك ورد ابيض زي ما بابا قال انك بتحبيه ي حبيبتي نفسي اقلك كلام كتير زي بقيت الناس ما بيقولو لامهاتهم بس احنا مفيش بينا أي حاجة انا حتي عمري ما شفت شكلك علي طبيعه ليه تسيببني من اول يوم ليا في الدنيا طب ليه مأخدتنيش معاكي ليه مخلتنيش موت معاكي ليه تحرميني منك كدة

نبيل دموعه نزلت مسحهم ولبس النظارة عشان محدش يشوف ضعفه

بص للقبر بحزن وقام مشي

بس لفت انتباهه وهو ماشي صوت حد بيعيط وشهقاته عليت الفضول قتله وبدي يقرب لقي نفس البنت اللي كانت في المستشفي واتخانقت مع نبيل عشان المريض مات في العمليه قرب يسمع هي بتقول ايه

سارة بدموع:ليه ي محمد تعمل كدة ليه تسبني وتمشي قبل ما اعتذرلك بس انت كمان غلطان كنت بحاول ديما افهمك اني مش بحبك انا مس بحلك ودا غصب عني بس بجد كنت هعاملك بكل احترام انا اسفه بجد اسفة وهفضل شايله ذنبك طول عمري

نبيل بصلها بحزن وفي نفس الوقت زعل هو مش عارف زعل ليه بس زعل وفكر كتير يرحلها ولا لأ واخيرا قرر يرحلها

نبيل وقف وراها

نبيل بحزن واحراج:احم البقاء لـلـه

سارة سكتت شوية كانها بتفتكر الصوت

سارة بصتله: انت تاني جاي ورايا ليه مش مكفيك اللي عملته هااااا

نبيل بأحراج وضيق:خلاص خلاص أنا اسف اسف إني كلمتك

وسابها ومش

______________________________________عند ملاك وسيف

بعد وقت رجعو هما الاتنين البيت

ملاك وهي بتفتح الباب:اتفضل اتفضل ي بشمهندس دا زي بيتك

سيف ضحك ودخل وراها

لقيو عبدالملك وعبير قعدين سوا

عبير بفرحة:حبيبي وحشتني

وقامت حضنته

سيف حضنها وباس اديها:وانتي كمان ي حبيبتي

بص لقي عبدالملك قاعد باصص للجرنال وقالب وشه

سيف قرب منه

سيف بمشاكسه:احم طب ي جماعه صاحب البيت مش مرحب بيا همشي انا

ملاك وعبير ضحكو

سيف قرب منه باس ايده:خلاص بقي قلبك أبيض ابنك واول مرة يغلط مفيش مسامحه

عبدو بيبصله بحدة ومش بيتكلم

سيف:احم طب ممكن نتكلم لوحدنا شوية

عبدو بضيق:قوم قدامي

مشيو هما الاتنين دخلو اوضة سيف

عبير بقلق:ربـنا يستر وميتخانقوش

ملاك بأبتسامة:لا مش هيتخانقو

عبير بمكر:ي سلام وايه الثقة دي

ملاك ضحكت بخجل

داخل الاوضة

عبدو بضيق:نعم عايز ايه

سيف بحب:اول حاجة اضحك كدة عشان نعرف نتكلم

عبدو بصله بضيق ومردش

سيف:خلاص بجد انا اسف كلمة طلعت وقت غضب

عبدو بحدة:لا ي بشمهندس مش كلمة دا قلة قيمة واحترام لابوك ان تتهمه بأنه بيكذب ومخبي عليك وحتي لو في مرة كذبت فيها اي ها

سيف:يبقي من واجبي انصحك بأحترام

عبدو:كويس انك عارف انت بقي عملت ايه بتعلي صوتك عليا وكاني واحد صحبك ي بشمهندس

سيف بحزن:طب خلاص بجد اسف مش هتتكرر

ودخل سيف اوضته

وحكت ملاك لباباها عبدو على حبها لنبيل وحبه لها وانه جاي يخطبها ويتجوزها

الباب خبط وكان نبيل

رحب بيه عبدو وكان متضايق منه ومن عيلته عشان ملاك حكتله على مضايقاتهم لها

عبدو بضيق مصطنع:عايز ايه

نبيل بشماكسه:طب اضحك وانا اقلك

عبدو:اخلص

نبيل ضحك:طب تمام طبعا حضرتك عارف دلوقتى أن انا وملاك طلعنا بنحب بعض

عبدو:اممم

نبيل:وانا وهي بنحب بعض اوي اوي اوي

عبدو:انجز

نبيل:عشان كدة قررت اتجوز ملاك

عبدو:....

في الخارج الباب خبط

ملاك راحت تفتح

ملاك بصدمة:انت بتعمل ايه هنا

في الداخل

عبدو بأبتسامة:وانت مقرر وجاي تبلغني

نبيل ضحك:ازاي بس ي حج دنتي الاصل المهم وافق ونبي وانا مستعد ابدء في الخطوبة والشبكه والفرح وكله من دلوقت

عبدو:ياد اهدي متبقاش واقع انت اخدة رأي العروسة اصلا

نبيل:موافقة من قبل ما تعرف

عبدو ضحك:طب ي خويا تعالي نشوفها

خرجو هما الاتنين

عبدو وهو خارج من الاوضة:طب ها ي عروسة موافقة تتجوزي الواد دا

الفصل التاسع 9

____________________________________________تاني يوم

ملاك قعدة علي سريرها وعنيها ورمه ومحمرة اثر العياط وحثا من كتر التفكير هتجرلها حاجة

الباب خبط

ملاك بشرود:ادخل

دخل نبيل بصلها بحزن وقعد قدمها علي السرير

نبيل بأبتسامة:مراتي القمر زعلانه ليه

ملاك ابتسمت بسخرية:قلتلك الطريق قدمنا طويل اوي ومش سهل وصعب اننا نكمل

نبيل مسك اديها بحب:وانا قلتلك طول ما احنا ادينا في ادين بعض والحب مالي قلوبنا هنتخطي كل حاجة

ملاك بصتله بحزن

نبيل بتفكير:بقلك ايه قومي اللبسي

ملاك:ليه

نبيل:بقلك يلا هنروح لببايا وهنفهمه كل حاجة بهدوء وبالذوق ولو مجاش بالذوق يبقي نبعت ناس تخلص عليها

ملاك بعبوس:بس بقي دا مهما كان مهما كان ب ب باباك

نبيل بأبتسامة:شايفة رغم كل قساوته وكل حاجة إلا ان في ذرة حب موجودة في قلبك ليه واظن ذرة حب وحدة تكفي انك تديله فرصة

ملاك بحزن:تفتكر

نبيل بأبتسامة:انا واثق

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

في الخارج

ملاك بتجري ورا نبيل:نبيييل نبيييل

نبيل بصلها بضيق:نعم ي ملاك

ملاك بمشاكسة:زعلتي ي بيضة

نبيل بغيظ:ملاك اتلمي انا ماسك نفسي عشانك انا عايز ادخل اخلص عليهم كلهم

ملاك ضحكت:بس بقي ي جدع بيحبو يهزرو مع مرات اخوهم

نبيل ابتسم:مرات اخوهم دلوقت بقت مرات اخوهم

ملاك بأبتسامة:ي باشا انا طول عمري مرات اخوهم خلاص بقي فك التكشيرة دي

نبيل بضيق مصطنع:لا انا زعلان وعايزك تصلحيني

ملاك ضحكت:ماشي أصلحك ازاي ي سيدي

نبيل بأبتسامة:حضن كبير مع بوسه

ملاك بخجل وصدمه:سااافل والـلـه لما مشيا

وطلعت تجري

نبيل ضحك ومشي

________________________________________________

وأنهرده فرح نبيل وملاك

ملاك في البيوتي سنتر معاها عالية وباقي البنات وبتعمل ميك اب وشكلها قمر

عالية بتبوسها:يلهوي ي ناس قمر كدة قمر

ملاك ضحكت بخجل

اما تحت كان الفرح معمول في جنينه كبيرة علي البحر

واقف ادهم وباسل وسيف وفايز بيستقبلو الناس وهما الاربعة لبسين بدل كحلي وقمصان بيضة وببيون كحلي وشوز سودة كانو زي النجوم وحاجة كدة قمر

اما نبيل واقف بطلته ولابس بدلة سودة شيك اوي وقميص أبيض وجرفتا سودة وشوز سودة كان زي القمر ومش مصدق انو خلاص هيتجوز ملاك ويعيشو سوا لاخر العمر

بعد وقت خلصت ملاك ميك اب والبنات نزلو وهي قعدة استنت عبدالملك يجي باخدها ودا كان شرطها انها تمسك ايد عبدالملك

عبدالملك خبط ودخل لقي ملاك قعدة علي كرسي بفستنها الابيض المنفوش الرقيق وتاجها مع عنيها الزرقة وشعرها الدهبي كانت زي الحوريه بظبط

عبدالملك بصلها وهي كان بصاله ومبتسمه بحب

عبدالملك بصلها شوية وعينه اتملت دموع

ملاك قامت قربت منه وحضنته جامد

ملاك بأبتسامة وح:انت اعظم اب في الدنيا انا بموت فيك انت فعلا أبويا انا مهما قلتلك مش هوفيك حقك بس كل اللي هقوله اني بحبك اوي

عبدالملك بحب:وانا بعشقك ي نور عيني ربـنا يخليكي ليا ي رب

حضنو بعض ونزلو

وصلو عند الطريق اللي بيوصل للبحر والكوشة

مشيو علي طريق يكفي لاتنين بس مفروش بسجادة حمرا وعلي جنابه ورد ابيض واول ما مشيو عليه اشتغلت اغنية

(بنتي وحبيبتي وكل حاجة في الدنيا ليا معقول كبرتي والعمر عدي بالسرعة ديا...)

بعد وقت وصل عبدالملك وملاك قدام نبيل

عبدالملك بجد:انا دلوقت انسي إني حماك خالص هو تحذير مني لو في يوم فكرت تزعل بنتي ولا تضايقها متلمش إلا نفسك

نبيل بأبتسامة:دي في قلبي من جوا

عبدالملك ابتسم وباس راس ملاك وسلمها لنبيل

نبيل مسك اديها وحضنها جامد جدا مكنش مصدق ان امنيته اتحققت واتجوز ملاك

نبيل بأبتسامة:بعشقك

ملاك بأبتسامة:بحبك

ابتدأ الفرح وكان مليان بالحب والسعادة والبهجه

في الخارج

كان نبيل داخل القاعة

سلمي:اااااه مش تحاسب خبطتني

نبيل بضيق: أنتي اللي مشيا حطا عينك في الفون

سلمي بغضب:امال مش اظبط الميك اب يعني

نبيل بضيق وغيظ:لا يختي ظبطيه بس بعيد عني

نبيل مشي وسابها وهي فضلت تشتم عليه

بعد وقت خلص الفرح

باسل:انا بقلك اهو هنسبعالك انهرده ومن بكرا هنيجي نقعد معاكم واحتمال نروح معاكم شهر العسل

نبيل بغيظ:انا هدخل واقفل باب الشقة والجدع فيكم يبقي يوريني وشه

كلهم ضحكو وملاك سلمت علي الكل وعبير سابتها بعد عياط كتير

دخلو وقفلو

ملاك وقفة مكسوفة ومتوترة

نبيل جه من وراها مسكها من كتفها بحب لفها ليه

ملاك بصتله بخجل وحطت وشها في الارض

نبيل رفع وشها برقة

نبيل بأبتسامة:مكسوفة مني مني انا طب والـلـه ازعل

ملاك ضحكت بخجل

نبيل حضنها بعشق وقضو اجمل ليلة في حياتهم

__________________________________________________

بعد مرور خمس سنوات

زين:انا بحبك ي سلوى ووعد مني هجوزك

سلوى بطفولة:بجد ي زيني أنا كمان بحبك اوي

سيف بغيظ:متلم ابنك ي عم انت

نبيل ببرود:تعالي ي زوزو ي حبيبي متكلمش الاشكال دي

سيف بغيظ:سبحان الـلـه ابنك نفسك غتاتك

فادي بغضب طفولي: أنتي مش قلتي امبارح انك مش بتحبي غيري ي سلوى

سلوى ببرود:وبحبك انت كمان ي فادي

باسل:حمش ي قلب بابا

ادهم ضحك:منتي كمان شوف بنتك المنحرفة دي بتحب الكل

الكل ضحك

فايز بحب:خليكم انتو كدة وباس بطن كاميليا مفيش غير لولي هي اللي هتبقي مؤدبة

سلمي بسخرية:ايوا ايوا حصل دنا امبارح حايشة ابنك عن بنتي بالعافية

عالية:لا بقي كدة العيب فعلا في بنتك ي سيف

سيف بغيظ:والـلـه ما عارف طلعه لمين

الكل ضحك

نبيل بهمس وحب:وانت فين من كل دا ي جميل

ملاك بحب وتعب:مش عرفة بس ابنك مراد تاعبني اوي

نبيل بحب:سلامتك من الوجع ي قلبي

ملاك بأبتسامة:بحبك ي بلبلي

نبيل بأبتسامة:بعشقك ي ملاكي

==

الفصل العاشر 10

في فيلا محمود الجيار

محمود في الفون:ي كمال ارجوك اتصرف

كمال:ي محمود بقلك تحليل الDNA بياخد اقل حاجة يومين

محمود بكسرة قلب:ي كمال صدقني مش قادر استحمل انا مصدقت اخدة شعرها منها ارجوك اتصرف

كمال بقله حيله:حاضر ي محمود حاضر هحاول اجبلك التحليل بكرة

محمود بفرحة:شكرا ي كمال شكرا تفتكر ممكن تكون بنتي

كمال بأستغرب:حقيقي هيبقي ولا الافلام بعد ٢٥ سنه تلقاها كدة

محمود بحزن:انا متأكد انها هي صورة من زينب الـلـه يرحمها كل حاجة زي ما تكون هي نفس حجمها وهي في سنها نفس العنين الزرقا نفس نضارة النظر إللي بتخليها اجمل نفس الغمازتين نفس الشعر الدهبي نفس هزارها ولسانها وكل حاجة بقالي خمس سنين متردد اعمل التحليل ده وبقول دي احلام واوهام وبعدين لو كانت حقيقة يبقى مصيبة والاخ اتجوز اخته وخلف منها كمان

كمال اتنهد بحزن علي صديقه

محمود بفرحة:ياااه تخيل كدة لما اتأكد انها هي واخدها في حضني كدة واقلها قد ايه بحبها واني مشتقلها العمر دا كله بس كمان لو هي بنتي ده هيدمر حياتها وحياة ابني نبيل وحياة ولادهم

كمال بحزن:متتعشمش أوي كدة ي محمود أنت صديق عمري ولازم تعرف الحقيقه انك لما تتاكد انها بنتك وتقولها هترمي نفسها في حضنك دي عمرها مش شفتك من يوم ما اتخلقت وانت مشلتهاش غير مرة لما رمتها في مقلب وبالة وانت...

محمود قاطعه بحزن وحدة:خلاص ي كمال خلاص انا عارف كل دا بس ارجوك متتأخرش بالنتيجة

محمود قفل معاه واتنهد بحزن

عند محمود في شركته

محمود قاعد في مكتبه في الڤلة ومتوتر جدا ورايح جاي وقلبه عمال يدق

الباب خبط

في اقل من سنيتين كان محمود فتح ودخل كمال

محمود بلهفه وارتباك: ها ي كمال طلع ايه

كمال بيبصله ومش بيرد

محمود بيفقد اعصابه:ي كمال طمني ارجوك قلي

كمال اتنفس بحزن:للاسف

محمود بصله وقعد علي اقرب كرسي وظهرت عليه معالم الحزن والكسرة

محمود:يعني ايه مش بنتي مش معقول

كمال بوجه حزين: للاسف بنتك ي محمود التحليل طلع مطابق بنسبة ٩٩'٩٪ ملاك توؤم نبيل ي محمود

محمود:.....

//

سيف بزهق:اوووف بجد مش معقول

عبير:مالك ي حبيبي بس

سيف:كنت هحجز في اوتيل عشان هسافر انا وملاك نغير جو وادارة الاوتيل بلغوني ان الاوتيل مفيهوش أي اوض فاضية غير دابل فا هضطر اننا ناخد اوضتنا مع بعد

عبدو حط كوباية الشاي بغضب:لا طبعا مش هيحصل

سيف بأستغراب:ليه ي بابا في ايه

عبدو بحدة:هو كدة واللزم حدودك مع ملاك من هنا وطالع

عبدو سابه ودخل الاوضة وقفل وراه جامد وعبير دخلت وراه

سيف بيكلم نفسه: لا كدة الموضوع في انه وانا هعرفها يعني هعرفها

سيف قام دخل اوضة عبدالملك بعد ما خبط وقفل الاوضة تاني وراه

سيف بهدوء:بابا انا عايز افهم كل حاجة دلوقت

عبدو بصله بصدمه

اما ملاك وقفه مستنيه الاوبر

ملاك:اوووف ي ربي نسيت تليفوني هضطر اطلع اجيبه

ملاك اتجهت لبيت اهلها تاني وكانت بتزورهم كتير من بعد جوازها بنبيل

عبدو بحدة وارتباك:عايز تفهم ايه ي سيف

سيف بهدوء:عايز افهم ليه حضرتك مصمم تبعدنا انا وملاك عن بعض ليه من يوم ما بدانا نكبر وانت بتحاول انك متخلناش نقرب من بعض ليه هي مش اختي

عبدو بضيق وارتباك:سيف بطل هبل وافتح الباب دا

سيف بصوت عالي:لااا ي بااباا مش هخرج واتفصل احكي

عبير بخوف:بس وطي صوتك يلهوي لتسمع ملاك

سيف ضحك بسخرية:اهو شفتي يلا احكولي مخبيين ايه عني يلااااا

عبدو بنرفزة:ملاااك مش اختك ارتحت مش اختاااااك

سيف بيبصله بصدمة مش قادر يستوعب

اكمل عبدو:ملاك مش اختك زي منتا فاكر ملاك جبناها البيت دا وهي لسه مولودة كانت مرميا وسط مقلب زبالة اخدناها وقلنا نربيها معاك عمرنا ما كنا نتخيل اننا نتعلق بيها كدة

سيف ساكت بيحاول يستوعب الكلام

سمعو حاجة دبت برا جامد اتخضو خرجو شافو

ملاك وو...

وقفنا لما عبدو اعترف لسيف بالحقيقة

خرجو كلهم لما سمعو حاجة وقعت

لقيو ملاك وقعه علي الارض وكمان فازة كبيرة وقعه

عبير جريت عليها:مالك ي قلبي مالك

ملأ بتبصلها بشرود ومش بتتكلم

عبددو قعد جنبها مسك وشها بحنان:مالك ي قلب بابا حصلك ايه

ملاك بصتله بسخرية:بابا!!!!!!

عبددو وعبير بصولها بأرتباك محدش قادر يتكلم وسيف عمال يبص لملاك نظرات غير مفهومه

مالك حاولت تستجمع قوتها:قولي انك كنت بتضحك علي سيف قول انك انت بابا بجد قول

عبدو حضنها:ي عمري ي انا ابوكي ومستحيل شئ يتغير

ملاك بجدية:لا مش عيزاك تعطف عليا عيزاك تقول الحقيقة احلف ان الكلام دا مكنش بجد

عبدو بصلها بحزن وحط وشه في الارض

ملاك بانهيار:لاااا لاااا متعملش كدة مش بعد العمر دا كله حياتي كلها تطلع كذب لااااا قول انك بتهزر

عبدو عنيه اتملت دموع

عبير حضنت ملاك:ي حبيبتي انت بنتنا من اول يوم اتولدتي فيه أنتي مش متخيلة احنا لو كنا خلفنا بنت بجد مكناش هنحبها كدة

ملاك بتسمعهم وهي دموعها بتنزل حثا انها في كابوث ومش قدرة تفوق منه مهما عيطت وصرخت بردو مش قدرة تفوق

عبير بتقومها:قومي ي قلبي ارتاحي دلوقت

سيف بحدة:مش هتتحرك وانا عايز افهم كل حاجة دلوقت ازاي انا معرفش حاجة زي دي عايش عمري كله في كذبه مع وحدة كنت فاكرها اختي وطلعت جايبنها من الزبالة ويا عالم تكون هي كانت متفقة معاكم اني معرفش

وهوب قلم من عبدالملك نزل علي وش سيف

صدمه وصمت عم المكان

سيف بيبص لباباه بصدمه وعتاب بعد العمر دا كله يضربه بالقلم

سيف عنيه احمرت من كتر غضبه

سيف حاطت ايده مكان القلم:بتضربني ي بابا بتضربني بعد العمر دا كله

عبدالملك بحدة:واديك بالجذمه كمان ولا عشان بقيت راجل وطلعلك شنب اخاف منك مدام بتكذبني انا ووالدتك ي حيوان

سيف بعنين حادة:تمام تمام اوي ي بابا

سيف خرج واخد مفاتيح عربيته ونزل والغضب مالي عنيه ركب عربيته واتحرك

ملاك لسة وقفة وعبير وخداها في حضنها ودموعها مش بتبطل

عبير بحزن ودموع:تعالي ي قلبي ارتاحي دلوقت

ملاك ملهاش أي رد بقيت زي الجماد

عبير دخلتها اوضتها نيمتها وقفلت عليها وخرجت.. باتت ملاك مع اهلها ومارجعتش بيت جوزها نبيل من الصدمة

ملأك قامت من علي السرير وراحت عند درج قفلاه بالمفتاح وخرجت منه اللبوم كبير وفتحته

1...456789