ملاك فى البحيرة الزرقاء

PUBLIC BETA

Note: You can change font size, font face, and turn on dark mode by clicking the "A" icon tab in the Story Info Box.

You can temporarily switch back to a Classic Literotica® experience during our ongoing public Beta testing. Please consider leaving feedback on issues you experience or suggest improvements.

Click here

كان مليان صور من يوم ما اتولدة ليها مع عبير وعبدو وسيف وصور لجميع مراحل حياتهم لغاية حفلة التخرج مع كل صورة دموعها كانت بتنزل علي الصور وبتمسحهم معقول بعد العمر دا كله ٢٥ سنه كذب تطلع عايشه مع ناس مش اهلها جيبنها من الزباله طب وحبها ليها هتتقبل تعيش معاهم ازاي بعد كدة هتقدر تنطق كلمة بابا ماما هتتعامل مع سيف ازاي بعد ما طلع مش اخوها

اضطرت تهرب من افكارها بالنوم

اما برا

عبير بعياط:سيف مش بيرد ي عبدو والعمل

عبدو بغضب:وانا مالي بيه

عبير بذهول:مالك بيه دا ابنك ي عبدو ابنك

عبدو بحدة:صحيح ابني بس مترباش بيرفع صوتي عليا وعليكي وبيتهمنا بالكذب خليه يتربي

عبير دموعها نزلت

مر يومين علي نفس الحال

ملاك في اوضتها مش بتخرج قفلة تليفونها وكل ما تفتكر اللي حصل تنام عشان تهرب من الواقع وسيف لسة مظهرش ملاك قلقانه عليه اضطرت تتصل بصحبه ايمن ودا اقرب صديق ليه قلها علي مكانه وهي قررت ترحله

وكمان محمود عمال يرن عليها وقلقان جدا ونبيل وباسل وادهم في المانيا عشان بيعمل العمليه

في يوم ملاك صحيت وقررت لازم تعرف كل حاجة وكمان تعرف مين اهلها إللي رموها في الزبالة

ملاك بصا لنفسها في المرايا: لأ ي ملاك متضعفيش لازم تتشجعي عشان تعرفي الحقيقة وكمان تعرفي مين اهلك اللي رموكي في الزبالة

دمعه نزلت منها مسحتها بقوة مصطنعه لكن هي من جواها مدمرة

خرجت برا الاوضة وكانت لبسه بنطلون جينز عليه جاكيت نبيتي

لقيت عبير وعبدو قعدين علي السفرة حطين الفطار قدمهم لكن محدش بياكل

بصتلهم بحزن لاول مرة مش هتحضنهم وتقلهم سلام ي ماما سلام ي بابا

بعد مرور عدة دقائق

ملأ حاولت تطلع صوتها:انا انا راحة مشوار وجيا

عبير بحزن:راحة فين ي قلبي

ملاك بعنين مليانه دموع:قلت مشوار عن اذنكم

خرجت وقفلت الباب بسرعة قبل ما عنيها تخونها وتعيط

ركبت عربية وطول الوقت مخها مش واقف عن التفكير عمالة تفكر ازاي هتقابل سيف بعد العمر كل هتقلبه بس مش هيكون سيف اخوها اللي اول ما بتشوفو بتحضنو هيكون سيف ابن الناس اللي جابوها من الزبالة قد ايه الكلمه دي عمالة تتكرر في مخها

واخيرا وصلت العنوان اللي ادهلها ايمن كانت عمارة تجلها عشر ادوار افتكرت انو قلها الدور الرابع شقة رقم تمنيه

طلعت ومع كل سلمه نبضات قلبها كانت بتعلي واخيرا وصلت قدام الشقة اخدة نفسها بتوتر وبعد وقت قدرت انها تخبطت

بعد وقت قصير اوكرة الباب بدات تفتح وكانت بتتمني الارض تنشق وتبلعها

فتح سيف وكان باين عليه انو لسا صاحي لابس بنطلون وتيشرت وشعره متبهدل وقالب وشه لانه لسا صاحي

سيف بيفرك في عنيه بنوم وهو بيفتح الباب:مين

ملاك بصتله لأ اراديا ارتسمت علي وشها ابتسامه خفيفة بس دارتها بسرعة

قد ايه كان واحشها صوته الهادي شكله القمر ومعاملته ليها وكل حاجة في كانت وحشاها

ملاك بارتباك:احم احم اناا

سيف اول ما سمع صوتها حث ان قلبو وقف عن النبض مش مصدق خلال اليومين دول كان مفقتدها جدا مفتقد هزرها وضحكها جنانها اللي بيجي بعد الساعه اتناشر طفولتها وكل حاجة فيها كانت وحشاه

سيف بتوتر:م م مملاك

ملاك حولت تستجمع قوتها:ايه مش هدخلني

سيف بيبصلها بقلق

سيغ بعد عن الباب عشان ملاك تدخل

ملأ دخلت وكانت شقة جميلة اوي بسيطه مفروشة بفرش هادي وحلو وشيك ومكنتش كبيرة اوي متسوطة

ملاك قربت من كرسي تقعد عليه بعد ما شالت اللبس اللي مرمي

ملاك بلوية بق:طبعا مش لاقي حد ينضفلك

سيف بضيق:جيا لي ي ملاك

ملاك:شكرا والـلـه هشرب أي حاجة

سيف بصلها بضيق

ملاك:لا بس استقبالك حلو اوي لي اختتتك

سيف بصلها:بس أنتي مش اختي ولا انا اخوكي كل حاجة طلعت كذب انتي جيا ومتطصنعه البرود والا مبلاه وكان مفيش حاجة حصلت لكن من جواكي حزن وكلام كتير اوي

ملاك بصتله بحزن قد ايه بيحبها قد ايه بيفهمها من نظرة

ملاك قعدة:هتفضل قاعد في الشقة اللي الـلـه واعلم مصدرها دي

حبيت اساله دي شقة مين بس بشياكة

سيف بنرفزة:هو ايه هو اللي الـلـه واعلم مصدرها ايه دي شقتي وانا مشتريها

ملاك غصب عنها ابتسمت

سيف بصلها بغيظ:هتفضلي بردو توقعيني في الكلام

ملاك بحزن:ارجع ي سيف لممما سكتت بحزن ارجع لمامتك وباباك هما محتاجين دلوقت

سيف بضيق:مش هرجع دلوقت

ملاك بحزن شديد:ارجع وصدقني من اول يوم هترجع فيه مش هتلاقيني موجودة دا بيتك انت

سيف بغضب وحدة:انتي لو خرجتي برا البيت دا مش هخلي بابا وماما يشوفوني تاني

ملاك بصتله بحزن وحطت وشها في الارض

سيف مد ايده رفع وشها بحنان:ملاك انا بحبك ديما بحث الاحساس دا وكنت بفضل اغضب من نفسي ازاي احب اختي ازاي بس دلوقت انتي طلعتي مش اختي انا بجد بحبك مش عارف ازاي بعد ٢٥ سنه عيشين مع بعض علي اساس اننا اخوات وكل دا طلع كذب بس كل اللي أعرفه إني بحبك

ملاك بصاله بحزن وحب وفرحه ومشاعر كتير طلع بيحبها بس هي بتحبه حب اخت لاخوها مش اكتر مكنتش عرفة ترد تقول ايه قررت انها تمشي

ملاك وصلت عند الباب بصت لسيف:سيف ارجع احنا كلنا محتاجينك

وقفلت الباب ونزلت بسرعة مردتش تركب فضلت انها تتمشي يمكن الهوا ينسيها

فونها كان عمال يرن

الفصل الحادي عشر 11

فونها كان عمال يرن

ملاك طلعته بغضب:اووف مين الزنان دا

ولقيت رقم حماها محمود الجيار

ملاك ضربت راسها:ي ربي نسيت اني كنت هقابله

ملاك جمعت صوتها وردت

ملاك:احمم اللو ي دكتور محمود

محمود بحزن ولهفه:اللو ي ملاك ي حبيبتي عمله ايه

ملاك بذهول وعدم فهم:نعم هو حضرتك بتكلمني كدة ازاي

محمود:خلاص مبقاش في وقت انا لازم اقبلك دلوقت عايزك في موضوع مهم

ملاك بضيق:لازم مينفعش يتأجل

محمود بحزن: لأ ارجوكي دلوقت حالا

ملاك بضيق: تمام انا جيا في الطريق

محمود قفل معاها واخد نفسه بأرتباك

كمال بحزن:بردو مصمم

محمود بحزن وشوق:مبقتش قادر استحمل ي كمال مش قادر

بعد وقت ملاك وصلت الڤلة خبطت وفتحتلها دادا كريمه وقالتلها ان محمود مستنيها في المكتب

ملاك اخدة نفسها بتوتر ودخلت وقفلت الباب ومكنش في غيرهم في المكتب

محمود اول ما شفها مقدرش يتماسك قرب منها واخدها في حضنه بشد لدرجة انها حثت ان ضلوعها هتتكسر من ضمه ليها وكانت مصدومه جدا ومفيش أي شعور

ملاك حاولت تبعده:هو في ايه وازاي حضرتك تحضني كدة

محمود قرب منها:وحشتيني اوي ي بنتي وحشتيني ٢٥ سنه عمري ما شفتك غير مرة وحدة بس

ملاك بتحاول تستوعب:لالا لحظة حضرتك بتقول ايه

محمود بحزن:بقول ان انا ابوكي الحقيقي ي قلبي انا ابوكي صدقيني

ملاك عقلها وقف عن التفكير حثا ان مخها هينفجر مش قدرة تستوعب كلامه

ملاك:لا لحظة ممكن تفهمني انت بتقول ايه

محمود بحزن:انتي بنتي أنتي توؤم نبيل من اول يوم شفتك في لقيتك صورة من زينب مامتك اخدة منك شعرة وعملت تحليل

D N A وطلع مطابق بنسبة ٩٩ ٪ي قلبي انا ابوكي صدقيني

ملاك بصدمه:انت متخيل بتقول ايه ها متخيل بعد العمر دا كله راجل غريب يجي يقولي أنتي بنتي وانا اصدق كدة عادي وكمان حمايا ابو جوزي وبيقولي ان جوزي ابو ولادي يبقى اخويا

محمود جري علي المكتبه فتحه واخد ظرف

محمود:خدي اهو تحليل ال D N A اهو اقريه وشوفيه

ملاك اخدته منه وبدات تقرأ وعنيها اتملت دموع ومصدومه جدا حثا من كتر الصدمات اللي بتاخدها هتموت

ملاك لسة مش قدرة تستوعب:لالا لحظة هو دا تهريج صح

محمود مش قادر يرد

ملاك قربت منه:رد عليا فهمني اييييه داااااا

محمود بحزن:صدقيني أنتي بنتي والـلـه واخت نبيل ج ج جوزك

ملاك:مهي المصيبة ان لازم اصدق المهم بعني انت ابويا اللي رماني في الزبالة اكيد لا صح ايوا رد والمصيبة الاكبر عايز تفهمني ان جوزي ابو عيالي يبقى اخويا يا لهوي يا لهوي

محمود بص في الارض بحزن شديد

ملاك رفعت راسه بصدمه:بصلي هنا واتكلم

محمود بحزن:اهدي وانا هفهمك كل حاجة بس اهدي

ملأ بنرفزة:انا هادية احكي وخلصني

محمود بحزن:من ٢٥ سنه زينب والدتك الحقيقة كانت حامل في توؤم اللي هو أنتي ونبيل وكان طول الحمل كويسه ومفيهاش حاجة جت يوم الولادة كنت خايف عليها أوي لاني كنت بعشقها اللي عرفهوني الدكاترة يوميها ان زينب ولدة نبيل الاول بعدها جت عندك وقالو حالتها خطر ولازم نضحي بحد انا من حبي ليها قررت مضحيش بحياتها

ملاك قاطعته بدموع: مش لازم تقولها كدة ممكن تقول ضحيت بيكي

محمود بحزن:صدقيني انا كنت بحبها اوي وكنت لسة مشفتكيش وأي حد مكاني كان هيعمل كدة

ملاك بحدة:اتفضل كمل

محمود بحزن:يوميها الدكتور خرج وقال للاسف الام اتوفت بسبب الطـفلة والطـفلة عاشت انا مكنتش عارف اعمل مكنتش متخيل ان زينب تسبني واحنا لسة في بداية حياتنا كدة

ملاك بعنين حادة:وبعدين

محمود بحزن وكسرة:بعدها الدكتور خرجك ليا و...

قطع كلامه مش قادر يكمل

ملاك بصوت عالي وغضب:اكملك انا مكنتش قادر تصدق ان مراتك وحبيبتك ماتت وبسبب مين بسبب بنتها مع ان دا كله قضاء وقدر بس انت لا ازاي هتقدر تسبني عايشة قدامك وانا كنت السبب في موت مراتك حبيبتك قمت رمتني في الزبالة صح

اكملت بدموع وقهر:طب ليييه انا ذنبي ايه تعمل معايا كدة وانا لسة بشوف الدنيا ليه تعمل كدة ترمي بنتك ضناك في الزبالة انت مستحيل تكون اب مستحيل

وسابته وخرجت بسرعة وهو خرج وراها

محمود بحزن ولهفه:ملاك استني انا لسة مخلصتش كلامي

ملاك بحدة:بس انا خلصت ي دكتور محمود

فونها رن وكان عبدالملك

ملاك ردت وكانت حبسا دموعها بالعافيه

ملاك:اللو ايوا ي بابا اديني جيا ي حبيبي متخفش عليا انا بحبك اوي ي بابا

عبدو قفل معاها واستغرب لهجتها جدا

ومحمود بيبص لملاك بحزن وكسرة

ملاك بعنين حادة:سلام ي دكتور محمود

فاتن كانت جيا من النادي

فاتن بضيق وغرور:ايه دا ايه اللي جايب البتاعه دي عندنا تاني مش خلاص اتجوزت ابنك وخطفته خطف ومبقيناش نشوف وشهم هما الاتنين

محمود بحدة:فاااتن

ملاك:لالا استني حضرتك انا عندي لسان وبعرف لرد بصي ي مدام انا مش هنزل لمستوي حد اقل مني ومش وحدة زيك عشان اتجوزت واحد زي حمايا محمود الجيار هتشوف نفسها علي خلق الـلـه أنتي الـلـه اعلم كنتي ايه قبل ما يتجوزك

ملاك مدتهاش فرصة ترد وخرجت من الفلة بسرعة جدا وسمحت لدموعها تنزل

فضلت تمشي في الشوارع وهي عمالة تعيط نفسها تصحي من الكابوس الوحش دا لكن للاسف

واخيرا وصلت بيتها ودخلت علي طول علي اوضتها كانها بتهرب من عبدو وعبير

بعد كانت ملاك قعدة في اوضتها علي السرير وضمها جسمها كله واخدة وضع الجنين وبتعيط

الباب خبط مأخدتش بالها

دخل عبدو براحة وقعد جنبها علي السرير واخدها في حضنه

عبدو بحزن: وبعدين هتفضلي حبسا نفسك هنا كدة بقالك تلات ايام علي كدة كدة مش هينفع لازم استسلمي للامر الواقع ولا هتفضلي تهربي طول عمرك

ملاك بدموع:قلي ان دا كابوس وهصحي منه قولي كدة انا بجد مش متخيله

عبدو بصلها وعنيه اتملت دموع علي حلها

عبدو رفع وشها: طب بصيلي كدة دكتورة ملاك عبدالملك ايوب متوطيش راسها أبدا

ملاك ابتسمت بحزن

عبدالملك بأبتسامة:طب بصي هنتكلم بجد شوية دلوقت انتي عرفتي انك مش بنتنا ودا نصيبك في الدنيا هتغيري حكمة ربـنا

ملاك بدموع:طب ليه ليه مقلتوليش الكلام دا من زمان ليه

عبدالملك حضنها:لان بنتنا بنتنا من اول يوم جيتي علي الدنيا ودي حقيقة محدش هيقدر يغيرها خلاص سيبك من الماضي وكان مفيش حاجة حصلت انتي بنتي وبنت عبير ومحدش يقدر يقول غير كدة

ملاك حضنته:انا بحبك اوي بجد انت اعظم اب

عبدو حضنها

عبدو بأبتسامة:طب يلا تعالي عشان تاكلي

ملاك: لا خلاص هنام دلوقت وبكرا نفطر سوا

عبدو باس رأسها: ماشي ي عمري تصبحي علي خير

ملاك بحب:وانت من اهل الخير

عبدو خرج وقفل الباب وملاك اتنفست بحزن مقدرتش تقوله علي ان حماها ابو جوزها محمود الجيار يبقي باباها وان جوزها ابو عيالها نبيل يبقى اخوها التوام

هربت من افكارها بالنوم كالعادة

//

وتاني يوم طلب محمود يقابل ملاك وجات بالعافية بعد الحاح منه

محمود: اهلا يا بنتي ازيك

ملاك بنرفزة وغضب:نعم مين بنتك .. لا انت تنسي الحوار دا نهائي حضرتك ولا عشان حتت تحليل شفته مع دمعتين من حضرتك هخدك بالحضن واقلك وحشتني ي بابا لا منتا متنساش ان حضرتك رمتني في الزبالة تمام وانا الكلمة دي عمري ما هتروح من بالي ان ابويا ابويا رماني في الزبالة

اكملن بحدة:الموضوع دا محدش يعرف بيه دلوقت حتي ولادك تمام متفتكرش ان خلاص هبقي تحت طوعك انا عندي عيلة اب وام وزوج وولاد قعدتي معاها بالدنيا وما فيها

محمود بيبصلها بحزن شديد

سحبت شنطتها وخرجت بسرعة قبل ما دموعها تنزل

ملاك:

يلا بقي نروح لبابا وماما

سيف بضيق:بلاش ي ملاك هروح شقتي

ملاك بحزن:ارجوك متسبنيش لوحدي

سيف بقلة حيلة:ماشي يلا

ملاك افتكرت:بس استني استني ايه حكاية الشقة اللي معرفش عنها أي حاجة دي

سيف ضحك:يعني مشتريها من قيمة اربع سنين دفعت ليها مقدم وكنت بدفع كل شهر والحمدلـلـه خلصتها وبقيت ملكي

ملاك بعدم فهم:ايوا يعني اشترتها ليه بردو

سيف بأبتسامة:اممم يمكن عشان اتجوز فيها انا وحبيبتي بس اديني اتجوزت عالية بدالها

ملاك قامت:طب يلا نمشي

سيف بصلها وضحك ومشيو هما الاتنين

ورجعوا لبيت اهلها عبدو وعبير

والباب خبط كان محمود الجيار

عبدو بعدم فهم:انت مين وداخل بيتي ليه

:انا ابقي محمود الجيار والد ملاك وداخل البيت ليه عشان اخد بنتي

عبير بصدمه:بنتك وجوزها ابنك نبيل يبقى كده ..

محمود بجدية:ايوا ي هانم بنتي ونبيل اخوها ومتشكر ليكم انكم اخدتو بالكم منها الفترة دي يلا ي ملاك

وقرب منها مسك اديها ومشي خطوة

ملاك سحبت اديها بغضب:مالك حضرتك داخل سخن كدة ليه ومتشكر علي انهم اخدو بالهم مني الفترة دي أنت ليه محسسني انك كنت مسافر وسبتني عندهم اسبوعين انا قعدة معاهم عمر بحاله عمر ٢٦ سنة هما اللي ربوني وكبروني وعلموني احسن علام واحسن تربيه وعمرهم ما فرقو بيني وبين سيف ويمكن كانو بيعملوني احسن من سيف تيجي حضرتك ياللي المفرود ابويا اللي رماني في الزبالة وانا لسه بفتح عيني واشوف الدنيا اسيبهم وامشي معاك عادي كدة

محمود بضيق وحزن: أنتي خلاص بنتي وملكيش أي كلمه وانا هوفرلك عيشه احسن من دي بكتير

ملاك بعنين حادة:تعرف لو جبتلي قصر وكتبتلي كل املاكك كدة مقابل أن اعيش مع عيلتي وجوزي وولادي في اوضة وحدة هعيش معاهم ولا هاجي معاك

كل دا وعبدو وعبير وسيف بيستعمو في صمت

محمود بحدة:انا مش هتناقش معاكي دلوقت ولا هغصبك علي حاجة هسيبك تهدي وتفهمي انك بنتي وبرضاكي أو غصب عنك هتعيشي معايا وكمان تتطلقي من نبيل اخوكي لان كده جوازكم باطل وتسلمي عشان ابوكي وامك مـسلمين اصلا والولاد على دين ابوهم مينفعش تفضلي مـسيحية زي عبدو وعبير دول

محمود مستناش ترد ومشي وسابهم تحت صدمة الكل

ملاك وقعت علي الارض وعنيها اتملت دموع

عبير اخدتها في حضنها:بس ي ينتي بس ي ضنايا حقك عليا

ملاك بعياط:هو ليه بيعمل كدة ليه يبوظ حياتي فجأة مكفهوش اللي عمله وكمان مش عايزني افرح ليييه لييييه

سيف بحزن:ماما دخليها اوضتها ترتاح

عبير اخدة ملاك دخلتها وخلتها تنام على السرير وسابتها وخرجت

عبدو:مين الراجل وهو بجد ابو ملاك الحقيقي

عبير خرجت:ايوا انت شكلك عارف حاجة ومخبي ي سيف

سيف بهدوء:ممكن تهدو وانا هفهمكم كل حاجة

سيف بدء يحكي

اما في الداخل

كانت ملاك نايمه علي السرير وعمالة تعيط

ملاك بدموع:ليه كدة ليه كل ما افرح يحصل حاجة تكسر فرحتي ليييه

بعدها بصت لانعكاس صورتها في المرايا

ملاك بحدة وجمود:بس لا مس هسمحلك ي محمود الجيار تكسر فرحتي بعد كل دا وهنشوف مين اللي هيكسب

في الخارج

عبدو بذهول:معقول في حد يعمل في ضناه كدة يرميه في الزبالة عشان ايه دا كله قضاء وقدر

عبير بحزن:المهم انت هتعمل ايه سيف دا بانيله راجل مش سهل

سيف بثقة:ولو حصل ايه هجوز ملاك برضاه او غصب عنه

عبدو بحدة:سيف اللزم حدودك دا مهما كان ابوها وليه حق عليها وبعدين دي متجوزة ومش بتحبك غير زي اخوها

سيف بنرفزة: ابوها حضرتك مقتنع ي بابا باللي بتقوله دا ها انو ابوها ابوها ايه دا اللي ظاهر بقاله اسبوع اما حضرتك تبقي ايه ها انت اللي من يوم ما اتولدة وانت وماما اللي ربتوها وكبرتوها وعلموتها وكل حاجة كانت بفضلك انت وماما يجي واحد زي دا بعد كل دا ياخدها علي الجاهز

عبير بحزن:خلاص ي سيف وطي صوتك لا ملاك تسمع هي مش نقصه

سيف بص للفراغ بغل

عبدو بهدوء:انا هقلك علي حل ي سيف ولو منفعش هسيبك تعمل اللي عاوزه تمام

سيف:وايه هوا ي بابا

عبدو:هقلك...

الفصل الثاني عشر 12

_______________________________________تسريع الاحداث

تاني يوم ملاك صحيت وكلها عزيمه وغل وجمود واقسمت انها لازم تحط حد لموضوع حماها/ابوها محمود

صحيت اخدة شاور ولبست بنطلون اسود عليه تيشرت اسود وجاكيت اسود وكوتشي اسود ولمت شعرها ولبست طقيه الجاكيت السودة ولبست نضارة شمس سودة أي حد يشوفها يخاف
[Image: 😂]

ملاك بصت لنفسها في المرايا وابتسمت بثقة وخرجت

كان سيف معدي من قدام اللوضة شفها وقف بخوف

سيف بخوف:سلام قولا من رب رحيم في ايه يبنتي مالك

ملاك بصتله وضحكت:لالا متقلقش مشوار كدة هخلصه وهرجع لاصلي

سيف بعدم ارتياح:مش مطمنلك

ملاك ربطت علي كتفه: يسطا عيب متقلش كدة المهم هنزل قبل ما بابا وماما يصحو قلهم اني رحت المستشفى

سيف بعدم فهم:طب استني أو..

ملاك بسرعة:يلا يلا باااي

وسابته ونزلت بسرعة وركبت عربية واتجهت للمستشفى

بعد وقت كانت وصلت ملاك المستشفي

ملاك دخلت المستشفى وكان جوزها/اخوها نبيل واقف مع الممرضة بيقلها علي مريض شاف ملاك من بعيد بصلها بأستغراب كدة
[Image: 🤨]

[Image: 🤨]

وهي بصتله وابتسمت بحزن ومرارة ومشيت من قدامه

ملاك وصلت للدور اللي في مكتب محمود واتجهت ليه كان باسل فايز خارج من عنده وماشي هوا كمان في الكوري دور وكانت ملاك قلعة النضارة

فايز بأستغراب:في ايه مين مات

ملاك ضحكت:هشش هتعرف بعدين

وسابته وكملت وفايز مستغرب

ملاك وصلت قدام مكتب محمود خبطت وقبل ما يرد كانت دخلت وقعدة علي كرسي المكتب

محمود بصلها بأستغراب من شكلها وبجاحتها:دا ايه دا أن شاء الـلـه

ملاك ببرود: ايه

محمود بضيق:دخله كدة علي طول وقعدتي حتي من غير ما ااذنلك

ملاك بتمثل الصدمه:اووف هو انا يعني لازم استأذن قبل ما ادخل مكتب بابا

محمود بصلها بصدمه:بابا!!!!!

ملاك بأبتسامة مستفزة:ايه دا هوا انت مش بابا ولا أنا برمي نفسي عليك ولا انت ناوي تتبري مني ولا ايه ي محموووود

محمود بعدم ارتياح: أنتي شربه ايه علي الصبح عامل فيكي كدة

ملاك حطت رجل علي رجل ببرود:والـلـه ولا أي حاجة حتي مش فطرت يلا بقي اطلبلنا فطار هنا نفطر سوا انا وبابايا لاول مرة ها

محمود بيفقد اعصابه:لو متعدلتيش وقولتي عايزة ايه تتفضلي برا

ملاك ببرود: إلا قولي ي بابا انت عندك كام مستشفى وبتملك ثروة قد ايه

محمود بعدم فهم:ليه أن شاء الـلـه

ملاك ببرود:يعني بس عشان ابقي عرفة مش ابقي زي الاطرش في الزفا ما بين اخواتي اه صحيح انت بلغت ولادك احم قصدي اخواتي إني ابقي اختهم وتوؤم نبيل جوزي

محمود بضيق: لأ وحضرتك جيا هنا عشان تاخدي ورثك ولا ايه

ملاك ببرود:حاجة زي كدة دلوقت الورث مش هيتوزع علي اربعة علي خمسه ي بابا

محمود بنرفزة:ايه الجنان دا وايه اللي بتتكلمي في دا انا مفيش واحد من ولادي يستجرأ ويكلمني في حاجة زي كدة تيجي أنتي ياللي عرفتي انك بنتي بقالك شهر جيا تكلميني في الورث

ملاك قامت بغضب:طب كويس اديك قلت عارف اني بنتك مبقالكش شهر يعني لا قدر الـلـه بعد عمر طويل لو جرتلك حاجة اظن مفيش حد من ولادك عارف إني بنتك وانا ولا هيكون ليا أي لزمه غير انك ظهرت في حياتي لفترة دمرتها وعايز تخليني اتطلق من جوزي ابو عيالي واغير ديني وخرجت جايلي بيتي تقول لابويا شكرا علي الفترة اللي اخدتو بالكم منها ولا اكنك جبتني بنفسك اقعد معاهم اسبوعين انا عايشة معاهم عمر بحاله فااااهم وحضرتك جاي تقولي انا من حقي انك تيجي تعيشي معايا وانسي اهلي اللي ربوني وكبروني وعلموني اللي لولاهم الـلـه واعلم حالي كان هيبقي ازاي متربيه في ملجأ او الكلام اكلتني او او وحضرتك ي حرام زعلت علي موت مراتك حبيبتك فقولت مفيش غيري اللي سبب في موتها انت لو عندك ذرة ايمان وحدة كنت استحالة تعمل كدة طب انت من حقك إني ارجعلك ومن واجبي اني ارجعلك لانك للاسف ابويا طب انا ايه ها مش ليا حقوق هااااا

ملاك قالت كل الكلام اللي في قلبها وكانت بتاخد نفسها بسرعة اثر الغضب

محمود قعد علي الكرسي بحزن وحط ايده علي قلبه بتعب وحزن

محمود بحزن وعنين مليانه دموع:انا انا مكنتش عايز كل دا يحصل مكنتش عايز ادمرلك حياتك انا من اول يوم شفتك في مع جوزك نبيل ابني وبقية ولادي كنت واثق ومتاكد من غير ما اعمل التحليل انك بنتي صورة من زينب نفس ملامحها وعنيها الزرقة زي السما وشعرها الدهبي ونظرها اللي مش كويس نفس طولها نفس خفة دمها نفس قسوتها لما حد يجيي عليها انا كل اللي كنت عايزة اني اخدك في حضني وكلمت بابا منك تكون طلعه من قلبك مش تريقة انا مش عايز حاجة من الدنيا غير سعادتك

ملاك بصتله وعنيها دمعت هي كان نفسها في اللحظة دي تجري عليه وتاخدو في حضنها اول مرة تحس بيه كدة وفعلا قلبها وجعها بس للاسف متكلمتش اخدة شنطتها

واول ما خرجت لقيت باسل قدام الباب بصتله بأرتباك وتوتر وهو بصلها وابتسم وفتح ايده الاتنين وهي ما صدقت ورمت نفسها في حضنه باسل اخدها وقعدو علي جنب وفضل يهديها

بعد وقت

ملاك بدأت تهدي رفعت وشها بصت لباسل

ملاك بعيون مليانه دموع:انت هو قلك إني ابقي بنته

باسل بأبتسامة:بابا مقليش أي حاجة

ملاك بأستغراب:اما انت عرفت منين

باسل بأبتسامة:انا من اول يوم شفتك بعد سفركم انتي ونبيل بره ورجوعكم مصر من شهر وكنت حاسس انك اختي من غير ما اشوف ولا اسمع أي حاجة حتي من غير تحليل كنت حاسس انك اختي وتوؤم نبيل بس استبعدت الاحتمال ده خصوصا بعد جوازك انتي ونبيل

ملاك بصتله وابتسمت ابتسامة مخلوطة بالحزن والمرارة ومش عارفه تتكلم تقول ايه

باسل بأبتسامة عشان يلطف الجو:بس عرفة انا عرفت ازاي

ملاك بصتله بمعني ازاي

باسل بغرور:لانك فيكي شبه مني قمر زي يعني

ملاك ابتسمت بسخرية:هو انت قمر يعني

باسل برفعه حاجب:ليه عندك اعتراض

ملاك بكذب:ابدا

وعدلت وشها بعيد وببرطمه:دنتي زي القرد

باسل بصلها وضحك

ملاك بأحراج وتوتر:طب طب ادهم ونبيل وفايز عرفو

باسل بأبتسامة:تؤتؤ يس مسيرهم يعرفو

ملاك بحزن:انا بجد مش عارفه ليه كل دا حصل حياتي باظت وانا ظهرت فجأة في حياتكم وهبوظ حياتكم بردو مش عارفه ليه كل دا يحصل

باسل ضمها لحضنه تاني:بت بلاش الكلام الاهبل دا انتي خلاص اختنا دا انا مصدقت وكمان بقيت اخواتي هيفرحو اوي مش متخيلة احنا بقلنا قد ايه بندور عليكي وسبحان الـلـه النصيب يخليكي تقدمي في المستشفي بتاعت بابا كل دا يحصل عشان نلاقيكي

ملاك ابتسمت بعدم راحة

باسل ضحك بمرارة وحزن:بس دلوقت في مشكله أنتي توؤم نبيل وانتي ونبيل متجوزين ومخلفين دلوقتي ايه مصير جوازكم وولادكم

ملاك ضحكت بتحدي حزين:مش ممكن اسيب حبيبي وجوزي وابو ولادي نبيل

باسل:بس ده انتم اخوات مينفعش

ملاك: انا ماليش اخوات غيركم انتم وسيف وبس اما نبيل مش ممكن اسيبه الا لو هو مش عايزني خلاص

باسل: طب وعلاقتك هتكون شكلها ايه مع ادهم

ملاك ببرود:لا ادهم دا ميقدرش يبصلي دنا كنت بعذبه قبل ما يعمل العمليه

ادهم من وراهم:بتعذبي مين ي عسلية

ملاك اتخضت:بسم الـلـه الرحمن الرحيم انصرف

ادهم برفعة حاجب:كنتي بتقولي ايه

ملاك ببراءة:كنت بقول ان هيما دا احسن واحد في اخواته

ادهم بغيظ:والـلـه يختي بطا

ملاك وباسل ضحكو

ادهم بضيق مصطنع:علي العموم أنتي لازم تغيري بطاقتك والكريدت كارد وكله من ملاك عبدالملك لملاك محمود الجيار

ملاك بصتله بأستغراب

باسل:انت بابا قلك

ادهم بأبتسامة:من غير ما يقولي انا كنت حاسس من يوم ما كنتي بتحوشي الممرضة والمريض ضربك وجوزك/اخوك نبيل قام بعده عنك

ملاك ابتسمت بحزن ومرارة

ادهم بزعل مصطنع:طيب حتي لما عرفت انك اختي مفيش أي حضن ولا هو باسل وبس

1...456789